مکمل بنزین
خبر

بایک EC پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان شد

بایک EC در سه ماه اول سال 2018، توانست فروش خوبی را به‌خود اختصاص دهد و بعنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان مطرح شود. در ارقام منتشر شده توسط جاتو داینامیکس، این کمپانی چینی در طول سه ماهه اول سال جاری 25،630 دستگاه از خودروی الکتریکی خود را به‌فروش رسانده است، که در مقابل 22،124 دستگاه نیسان لیفت فروخته شده، اختلاف فراوانی دارد.

بایک EC در تیپ EC180 با موتور الکتریکی 30kW / 140Nm و محدوده حرکتی 156 کیلومتر و EC200 با موتور 36kW / 140Nm و دامنه 162 کیلومتر عرضه شده‌اند که توانسته‌اند چنین رکوردی را ثبت کنند. دولت چین بر تولید خودروهای الکتریکی و کاهش مصرف سوخت دیزلی بسیار پافشاری می‌کند و حمایت‌های این دولت از چنین محصولاتی باعث شده تا در لیست ۱۰ خودروی الکتریکی پر فروش دنیا نام ۴ مدل چینی دیده شود. این لیست مربوط به خودروهای تمام برقی بوده و در بخش خودروهای هیبریدی نماینده‌های تویوتا بعنوان پرفروش‌ترین‌ها مطرح هستند البته نسخه هیبریدی بی‌وای‌دی سانگ و Qin نیز فروش بالایی داشته‌اند و بالاتر از اوتلندر و بی‌ام‌و ایکس۵ قرار گرفته‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا