مکمل بنزین
خبر

V-247 یک پهپاد بدون سرنشین فوق پیشرفته

بل هلیکوپتر، در همایش نشنال‌پرس در واشنگتن دی سی، هواپیمای جنگنده V-247 Vigilant جدید خود را برای نیروی دریایی ایالات متحده معرفی کرده است. همانند V-22 Osprey ، این نمونه بدون سرنشین (UAS) می‌تواند مانند یک هلیکوپتر تیک‌اف و پرواز کند، اما دارای دامنه و سرعت یک هواپیما با بالهای ثابت است. به گفته بل، Vigilant می‌تواند مأموریت‌های شناسایی را بدون نیاز به پایگاه های زمینی، باند فرود یا کشتی‌های کوچک با عرشه‌های پرواز انجام دهد. بل می‌گوید که V-247 در نظر گرفته شده تا بتواند نیازهای نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را برطرف کند و در صورت تایید نمونه اولیه، می‌تواند تا سال 2023 تولید شود. نوع قرارگیری پره‌های این هواپیما، ایمنی و قدرت مانور آن را افزایش داده است.

این پهپاد توانایی انجام ماموریت‌ها را با بازه حرکتی ۲۴ ساعته دارد و نیاز به فرود برای تجدید قوا ندارد و علاوه بر این، قابلیت سوخت گیری هوا به هوا،  سیستم الکترو نوری و سیستم هدف گیری را نیز دارد. سازندگان این پهپاد اعتقاد دارند، محصول جدیدشان ترکیبی از نقاط قوت یک هلیکوپتر و یک هواپیما است. معماری باز و طراحی مدولار، سطح بالایی از انعطاف پذیری را با سطح دریا فراهم می‌کنند که به آن امکان حمل سوخت اضافی را می‌دهند. همچنین این هواپیمای بدون سرنشین توانایی حمل انواع رادار و ترکیبی از اژدرهای MK-50 یا موشک های Hellfire و JAGM را دارد. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، V-247 می‌تواند تا 2000 تا 9000 پوند (907 تا 4،100 کیلوگرم) بار حمل کند. همچنین دارای سرعت کروز 240 کیلو وات (276 مایل در ساعت، 444 کیلومتر در ساعت)، حداکثر ارتفاع 25000 فوت (7،620 متر) و دامنه حرکتی تا 1400 نانومتر (1،600 مایل، 2600 کیلومتر) با استقامت تا 17 ساعت است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا