مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی Pura SV؛ نشانی از آینده طراحی لامبورگینی

در سال‌های گذشته طراحی ابر خودروهای شرکت لامبورگینی چهره‌ی مفهومی بادید مستقیمی به آینده به خود گرفته‌اند. خودروهایی مانند هوراکان و اونتادور با وجود اینکه دارای سطح خارجی با زوایای تند و تیز هستند، چهره‌ای مدرن‌تر و البته پخته‌تری را نسبت به محصولات اولیه این شرکت خوش‌ذوق ایتالیایی دارا هستند.

اما یک دانشجوی طراح به نام فرناندو پاستره فرتونانی در ذهن خود طرح لامبورگینی با سطح و طراحی خارجی را که به‌مراتب صیقلی‌تر و نرم‌تر ازآنچه که در محصولات امروزی این شرکت است، دارد. تصویر کامپیوتری از طرح لامبورگینی او که نام Pura SV به خود گرفته است، مثال شگفت‌انگیزی از طراحی مینیمالیست (Minimalist) بوده و زبان طراحی آینده این شرکت را نیز نشان می‌دهد.

درست مانند بسیاری از هم‌رده‌های خود،Pura SV نیز شاخصه‌های کلیدی طراحی زیادی را از محصولات لامبورگینی به ارث برده است. در این طراحی می‌توان به زوایای تیز-مخصوصآ در قسمت جلویی خودرو-و سبک طراحی خاص و شیب‌دار اشاره کرد. همچنین در کنار این مؤلفه‌ها، حذف دستگیره‌های در آینه‌های جانبی و حتی نبود چیزی مثل شیشه جلویی از مواردی هستند که در این طرح مفهومی به چشم می‌خورند.

باوجوداینکه سطح بدنه بسیار صیقلی و صاف به نظر می‌رسد، نمای جلویی و عقبی این خودرو کماکان با زاویه‌های تندی طراحی‌شده‌اند. چراغ‌های عقبی درست زیر اسپویلر (Spoiler) قرارگرفته و یک دیفیوزر (difiuser) بزرگ نیز اگزوزهای دوطرفه این لامبورگینی را پنهان کرده‌اند.

فرناندو چیزی در مورد قوای محرکه این طرح که در زیر کاپوت آن پنهان‌شده است نگفته است، اما طبق حرکت شرکت‌های خودروسازی به سمت خودروهای هیبرید و تمام برقی، انتظار می‌رود که این طرح نیز مانند طرح برقی Terzo Millenio لامبورگینی با این قوای محرکه ظاهر شود.

درست مانند شکل خاص و منحصربه‌فردی که برای Pura SV در نظر گرفته‌اند، هنوز هم این‌یک طرح مفهومی (Concept) بوده و لامبورگینی نیز برنامه‌ای برای روی خط تولید بردن این طرح دانشجویی ندارد. در عوض، در کنار این طرح، اونتادور SVJ جدید که قرار است از بهترین ابر خودروهای جهان باشد در انتظار رونمایی و تولید است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا