مکمل بنزین
مشاوره خریدگزارشبرگزیده‌هاتحلیلی

پیش بینی بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان بازار خودرویی ایران در ماه‌های آینده!

بی تردید، در حال حاضر بازار خودرویی ایران یکی از عجیب ترین نقاط بر روی این کره خاکی است. زیرا در این مکان، همه روزه قیمت خودروها تغییر کرده و هرگز نمی‌توان قیمت ثابتی را برای یک خودرو مشخص کرد. در این رابطه، باید گفت که در بازار خودرویی ایران مشتریان همواره بر سر یک دو راهی با عنوان خرید یا عدم خرید یک خودرو سواری قرار داشته و نمی‌توانند به طور مشخص سرمایه خود را برای انتخاب یک اتومبیل صرف نمایند.

بر این اساس، حال در این مطلب قصد داریم یک پیش بینی فرضی را برای بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان در بازار خودرویی ایران انجام دهیم تا بهتر بتوانیم این موضوع را برای مشتریان و خریداران احتمالی روشن نماییم.

طبق این موضوع، باید بگوییم که بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان در بازار داخلی کشور دیگر مربوط به خودروهای لوکس و مشهور نیست و کم کم خودروهای چینی و کمتر شناخته شده، در حال تصاحب این بازه هستند. در این رابطه، می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که بازه قیمتی نام برده شده در حال حاضر بیشترین ترافیک و تنوع محصولات را دارا بوده و اغلب برندهای چینی، کره‌ای (خودروهای مونتاژی در داخل کشور) و … در این بازه قرار دارند.

در زمینه پیش بینی‌های صورت گرفته که توسط کارشناسان و فعلالان بازار داخلی انجام شده است، باید بدین صورت بگوییم که در ماه‌های آینده اگر نوسان قیمت ارزهای خارجی کنترل نشود، شاهد هرچه بیشتر شدن قیمت برخی محصولات وارداتی یا مونتاژی خواهیم بود که از میزان ارزش مالی واقعی خود فراتر رفته و برچسب قیمتی دور از انتظار خریداران بر روی آن‌ها ثبت خواهد شد.

همچنین، در صورت عدم بررسی مجدد تعرفه واردات خودروهای سواری به کشور، باید منتظر رشد بیشتر قیمت خودروهای وارد شده این مدت باشیم. زیرا تعرفه‌های اعلام شده در حال حاضر بسیار سنگین و غیر منطقی هستند و تنها سودی که این عوارض سنگین برای بازار خودرویی ایران دارند، افزایش بی رویه قیمت خودروها و کم شدن قدرت خرید هر چه بیشتر مشتریان خواهد بود. حال بهتر است این مسئله را با ذکر چندین مثال، راحت تر مطرح نماییم.

1-جک S5

یکی از خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان نمونه بارزی از افزایش بی رویه قیمت خودروهای موجود در کشور و ورود آن به بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان یاد کرد، جک S5 نام دارد. جک S5 در دو نمونه اتوماتیک و دنده دستی خود توسط گروه صنعتی کرمان خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود. نکته جالب درباره این خودرو بدین صورت است که جک S5 اتوماتیک در اوایل سال گذشته (1396) در نمونه صفر خود با مدل ساخت سال، دارای قیمتی کمتر از 96 میلیون تومان بود، اما حالا در خرداد ماه سال 1397، قیمت نمونه صفر کیلومتر این خودرو بیش از 123 میلیون تومان در بازار داخلی کشور اعلام شده است.

2-هایما S7

از دیگر خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان مثالی بازر در رابطه با افزایش بی رویه قیمت خودروها و ورود آن‌ها به بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان یاد کرد، هایما S7 نام دارد. در این رابطه، باید گفت هایما S7 توسط گروه صنعتی ایران خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود. این خودرو در نمونه تنفس طبیعی خود، در اوایل سال گذشته دارای قیمتی کمتر از 97 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر و مدل سال خود بود، اما حالا در خرداد ماه سال 1397، قیمت نمونه صفر کیلومتر این خودرو، در بازار داخلی کشور برابر با 126 میلیون تومان اعلام شده است.

3-سراتو 2000 سایپا

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که جهش قیمتی قابل توجه‌ای را دارا بوده و وارد بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان شده است، سراتو 2000 سایپا بوده است. این خودرو توسط گروه صنعتی سایپا مونتاژ و عرضه می‌شود. سراتو 2000 سایپا در اوایل سال گذشته در نمونه صفر کیلومتر و مدل سال خود، دارای قیمتی کمتر از 95 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر، این اتومبیل در نمونه صفر کیلومتر با مدل ساختاری 1397، دارای قیمتی بیش از 121 میلیون تومان در بازار داخلی کشور است.

4-چری تیگو 5

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که با جهش قیمتی بی رویه، وارد بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان شده است، چری تیگو 5 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که چری تیگو 5 توسط شرکت مدیران خودرو به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود. تیگو 5 در اوایل سال گذشته در نمونه صفر کیلومتر و مدل سال خود، دارای قیمتی کمتر از 94 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر در خرداد ماه سال 1397، نمونه صفر کیلومتر این خودرو دارای قیمتی برابر با 111 میلیون تومان در بازار داخلی است.

5-مزدا 3 نیو

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که در این بازه نوسان بسیار شدیدی را در زمینه قیمت نهایی در بازار داخلی کشور داشته است، مزدا 3 نیو نام دارد. در این رابطه، باید گفت که مزدا 3 نیو توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود. مزدا 3 نیو در اوایل سال گذشته در نمونه صفر کیلومتر و مدل سال خود، دارای قیمتی کمتر از 130 میلیون تومان در بالاترین سطح امکانات رفاهی بود، اما در حال حاضر قیمت این اتومبیل در خرداد ماه سال 1397، بیش از 170 میلیون تومان در بازار داخلی کشور اعلام شده است.

 

6-پژو 2008

از دیگر خودروهایی موجود در این لیست که می‌توان از آن به عنوان یکی از پر نوسان ترین خودروها در زمینه قیمت نهایی در بازه قیمتی 100 الی 200 میلیون تومان یاد کرد، پژو 2008 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که پژو 2008 توسط گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژو (ایکاپ) مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. پژو 2008 در نخسین ماهای حضور خود در بازار داخلی کشور، دارای قیمتی کمتر از 115 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر خود بود، اما حال در خرداد ماه سال 1397، قیمت این اتومبیل در نمونه صفر کیلومتر، بیش از 150 میلیون تومان در بازار داخلی کشور اعلام شده است.

7-هیوندای i20 مونتاژی

یکی دیگر از خودروهایی که با جهش قیمتی بی رویه، وارد باره قیمتی 100 الی 200 میلیون تومانی شده است، هیوندای i20 مونتاژي بوده است. این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو با همکاری برند کره‌ای هیوندای، مونتاژ و عرضه می‌شود. هیوندای i20 مونتاژي در نخستین ماه‌های عرضه به بازار داخلی، دارای قیمتی کمتر از 94 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر و با مدل سال خود بود، اما حال این اتومبیل در خرداد ماه سال 1397، دارای قیمتی بیش از 128 میلیون تومان در بازار خودرویی ایران است.

8-هیوندای اکسنت مونتاژی

سرانجام، آخرین خودرویی که می‌توان از آن به عنوان یکی از مدل‌هایی که دارای افزایش قیمت بی رویه در بازار داخلی کشور بوده است، یاد کرد، هیوندای اکسنت مونتاژی نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو با همکاری برند کره‌ای هیوندای، مونتاژ و عرضه می‌شود. اکسنت مونتاژي در نخستین ماه‌های حضور خود در بازار داخلی کشور، در نمونه صفر کیلومتر و مدل سال خود، دارای قیمتی کمتر از 110 میلیون تومان بود، اما حال در خرداد ماه سال 1397، این اتومبیل در نمونه صفر کیلومتر خود، دارای قیمتی بیش از 132 میلیون تومان است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مردم بیچاره ، آواره بازار ماشین و ثبت نام برای خودرویی مناسب و راحت
    برای افزایش قیمت ها حتما باید دزدی کنند یا بانک بزنن
    خودرو ملی هم که همچنان در حال افزایش ، در سال کالای ایرانی
    کل اسم سال رو بردن زیر سوال

  2. حداقل این خودروهای که نامبردید یک سری مزایا و شکل ظاهری خوبی دارند . ال نود یا پارس تندر چه چیزی خوبی دارد که 50 میلیون بی زبون بدیم به این ماشین زشت

  3. خداییش نباید خرید. اینا رو باید به فلاکت انداخت قبل از اینکه مردم رو به هلاکت بندازن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا