مکمل بنزین
گوناگونخبر

هونگکی E-HS3، کراس‌اوور الکتریکی جدید چینی معرفی شد

این نسخه تولیدی از Hongqi E-HS3، بطور کامل الکتریکی بوده و این اولین محصول شاسی‌بلند تمام الکتریکی از این برند نچندان کهنه‌کار چینی است. ماشین تولیدی حدود 99٪ شبیه به کانسپت معرفی شده در نمایشگاه پکن بوده و چند تغییر جزئی نسبت به مدل اولیه داشته است. خودروهای هونگکی از زبان طراحی خاص شرکت بهره می‌برند که بخش اصلی این زبان طراحی را جلوپنجره بزرگ تشکیل داده و در E-HS3 نیز وجود دارد.

این خودرو از لحاظ قدرت در 2 تیپ عرضه می‌شود که یکی تک موتور الکتریکی بوده و دیگری 2 موتور الکتریکی دارد. قدرت تولیدی هر یک از موتورها 152 اسب‌بخار است و نمونه قدرتمند در مجموع 304 اسب‌بخار را در اختیار دارد. تا کنون همیشه تصور می شد که یک نسخه بنزینی یا هیبریدی از E-HS3 نیز تولید شود اما گفته می‌شود این خودرو تنها با موتور الکتریکی عرضه خواهد شد. روند رشد خودروهای الکتریکی در چین به‌دلیل حمایت‌های دولتی از این محصولات بوده و به‌دلیل مزایای بالای خرید این خودروها، مردم نیز به سمت ماشین‌های الکتریکی گرایش پیدا کرده‌اند به‌طوری که پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی جهان، محصولات چینی هستند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا