مکمل بنزین
گوناگونخبر

این خودروها از موتورهای شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند!

درصنعت خودرو برخی از محصولات به موتورهای شرکت‌های دیگر مجهز شده‌اند و این موضوع امری غیر عادی تلقی نمی‌شود. برخی از خودروسازها به‌جای توسعه یک موتور جدید برای محصول آینده خود از موتورهای شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند.

برخی از کمپانی‌ها دارای چندین زیرمجموعه هستند به همین دلیل با توسعه یک موتور جدید آن را در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. برای مثال شرکت فولکس واگن دارای چندین زیرمجموعه است بنابراین با توسعه یک موتور محصولات مختلفی را به آن مجهز می‌کند.

در نهایت باید گفت برخی از شرکت‌های فعال در صنعت خودرو برای توسعه یک محصول با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این همکاری دو برند تکنولوژی‌های مختلف را با هم به اشتراک می‌گذارند. به عنوان مثال می‌توان به پلتفرم، موتور و دیگر قطعات خودرو اشاره کرد.

در ادامه این مطلب به معرفی خودروهایی می‌پردازیم که از موتورهای شرکت‌های دیگر بهره می‌برند. با چرخان همراه باشید.

مرسدس بنز کلاس A – موتور شرکت رنو

مرسدس بنز کلاس A چهارمین نسل خود را تجربه می‌کند. در آخرین نسل این خودرو شرکت مرسدس بنز از چندین موتور مختلف استفاده کرده است. نسخه A180d این محصول به موتور 1.5 لیتری دیزل شرکت رنو مجهز شده است.

این موتور علاوه‌بر مرسدس بنز کلاس A توسط شرکت‌های داچیا و نیسان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور قدرتی برابر با 116 اسب بخار (86 کیلووات) و 260 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

بی‌ام‌و 116i – موتور گروه PSA

کمپانی آلمانی بی‌ام‌و و گروه فرانسوی PSA برای توسعه موتورهای خانواده EP با یکدیگر همکاری کرده‌اند. نتیجه این همکاری تولید موتورهای 1.4 لیتری (EP3) و موتور 1.6 لیتری (EP6) است. از این موتورها در محصولات مینی، بی‌ام‌و سری 1 و سری 3 و خودروهای گروه PSA استفاده شده است.

استون مارتین ونتیج – موتور مرسدس ای‌ام‌جی

شرکت استون مارتین به تازگی از سوپراسپرت جدید خود با نام ونتیج رونمایی کرده است. این خودرو همانند برادر بزرگتر خود، DB11 از موتور 8 سیلندر توربوشارژر با حجم 4.0 لیتر بهره می‌برد. این موتور توسط مرسدس ای‌ام‌جی توسعه یافته است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمنس – موتور آئودی

لامبورگینی هوراکان پرفورمنس یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌ها در نوربرگ رینگ محسوب می‌شود. دستیابی به چنین عنوانی به لطف استفاده از موتور 10 سیلندر FSI صورت گرفته است. آئودی R8 یکی دیگر از محصولاتی محسوب می‌شود که قدرت خود را توسط این موتور تامین می‌کند. این موتور توسط آئودی توسعه یافته است.

تویوتا GT86 – موتور سوبارو

تویوتا GT86 یک خودرو اسپرت کوپه بوده که قدرت خود را توسط یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی تامین می‌کند. این خودرو در حقیقت سوبارو BRZ نیز محسوب‌ می‌شود. دو شرکت تویوتا و سوبارو این محصول را با طراحی و مشخصات فنی تقریبا یکسان در بازار به فروش می‌رسانند.

در این دو محصول از موتور تخت توسعه یافته توسط شرکت سوبارو استفاده شده است. این موتور قدرتی برابر با 200 اسب بخار (149 کیلووات) در اختیار راننده قرار می‌دهد.

آلفا رومئو جولیا QV – موتور فراری

این محصول ایتالیایی یک رقیب قدرتمند برای سدان‌های پرقدرت آلمانی محسوب می‌شود. در این خودرو شاهد استفاده از موتوری با قدرت تولیدی 510 اسب بخار (380 کیلووات) هستیم. این موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو توسط کمپانی فراری توسعه یافته است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا