مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

مراحل جذاب ساخت یک بوگاتی شیرون 1,479 اسب بخاری را ببینید!

تاکنون بیشترین بحث‌هایی که راجع به بوگاتی شیرون صورت گرفته است، در مورد تعداد و عملکرد این ابر خودروی پرقدرت بوده است. هیولای قدرتمندی که می‌تواند راننده خود را محو صدا و قدرت تولید موتور 1479 اسب بخار آن کرده و نهایت سرعت 420 کیلومتر بر ساعت را بپیماید، بدون شک نیاز به توجه بیشتری دارد.

بوگاتی شیرون را می‌توان محصول نهایی مهندسی خودرو و درواقع برآیند کلی این علم در جهان دانست و آن را به‌عنوان نماینده‌ خودروهای جهان چه ازنظر سرعت و قدرت وچه ازنظر بحث طراحی، از عالی‌ترین نمونه‌ها یادکرد.

حال با چرخان باشید تا نحوه تولید این ابر خودرو را برای شما معرفی کنیم:

23 رنگ مختلف برای مشتریان بوگاتی شیرون در نظر گرفته‌شده است

در این شرکت، 23 رنگ پوششی و 8 نوع کربنی از آن‌ها برای نمای بیرونی و همچنین 31 رنگ نیز برای طراحی داخلی در نظر گرفته‌شده است. رنگ‌هایی که هرکدام برای مشتریان این ابر خودروی خاص و مطابق سلیقه آن‌ها سفارشی‌سازی می‌شوند تا بتوانند بهترین تجربه و حس رانندگی را به راننده خود منتقل کنند.

حدود 3 هفته طول می‌کشد تا تمامی قطعات به‌وسیله دست رنگ‌آمیزی شوند

درست یک ماه قبل از اینکه فرایند تولید شروع شود، بوگاتی پوسته بدنه را به ساختمان اصلی و سیستم تعلیق مونتاژ کرده تا مطمئن شود که تمامی این موارد با یکدیگر به‌درستی هماهنگی و تطبیق دارند.

سپس حدود 3 هفته طول می‌کشد تا تمامی قطعات خودرو به‌وسیله دست انسان رنگ‌آمیزی شوند. برای مثال، بیرونی‌ترین لایه پوششی می‌تواند از حداکثر 8 لایه رنگی که هرکدام به‌دقت و ظرافت سمباده کاری و پولیش می‌شوند، تشکیل شود.

موتور W12 این خودرو در 12 ایستگاه بررسی بوگاتی آماده می‌شود

موتور 8 لیتری کواد توربو (با 4 عدد توربو) این خودرو که درواقع نسخه بازبینی‌شده همان موتور بوگاتی ویرون است، می‌بایست به مدت 8 ساعت روی یک میز مجزا در مرکز تست فولکس‌واگن واقع در شهر سالزگیتر آلمان موردبررسی قرار بگیرد. موتوری که با تمامی قطعات و وسایل خود وزنی حدود 628 کیلوگرم را داراست.

و سپس 3 نفر زمان یک هفته را برای تنظیم و کارگزاری سیستم تعلیق به کار می‌بندند

در مرکز تولید 1,000 مترمربعی آتلیر (Atelier)، دو ساختمان مخصوص سیستم شاسی خودرو وجود دارد. مرکزی که در آن هرکدام از مهندسان می‌بایست در موقعیت تعریف‌شده خود، هدف ساخت و مونتاژ شاسی و استخوان‌بندی خودرو را با دقت تمام به انجام برسانند.

لوله‌های خنک‌کننده شیرون، قطری برابر با لوله‌های آب‌پاش آتش‌نشانی دارند

قسمت عقبی این خودرو جایی است که آن موتور غول‌پیکر با لوله‌های رادیاتور و سیم‌کشی‌های پیچیده قرارگرفته است. بوگاتی شیرون دارای 3 عدد پمپ آب بوده ولوله‌های خنک‌کننده فوق عریض آن به همان سرعت لوله‌ی آتش‌نشانی مایعات را پمپاژ می‌کنند.

 

1,800 قطعه پیچی که به‌وسیله یک دستگاه مخصوص به شیرون نصب می‌شوند وجود دارد

همان‌طوری که می‌دانید، شیرون یک خودروی دست‌ساز است. اما در فرایند ساخت، تکنیسین ها از یک ابزار الکترونیکی به‌منظور تنظیم و مونتاژ شاسی استفاده می‌کنند. درواقع این وسیله، یک آچار الکترونیکی بسیار پیشرفته برای محاسبه گشتاور وردی به پیچ‌ها بوده که بعد از قرار گرفتن آن پیچ‌ها در قطعه اصلی، روی کامپیوتری متصل به سیستم نمایش داده‌شده و به اپراتور این اجازه را می‌دهد تا بتواند به دقیق‌ترین حالت ممکن برسد.

قسمت پشتی و بدنه اصلی شیرون به‌وسیله 14 پیچ تیتانیومی به یکدیگر متصل می‌شوند

اتصال قسمت عقبی این ابر خودرو با بدنه اصلی یا همان استخوان‌بندی آن از مهم‌ترین و حساس‌ترین مونتاژهای این خودرو است. اتصالی که توسط 14 پیچ از جنس تیتانیوم که هرکدام دارای وزن تنها 34 گرم هستند صورت می‌گیرد.

هنگامی‌که چرخ‌ها روی بدنه سوار می‌شوند، این چرخ‌ها در قسمتی که مایعات خودرو مانند، روغن‌موتور، مایعات مربوط به ترمز، مایعات هیدرولیک و مایعات خنک‌کننده قرار دارند، به مدت 10 دقیقه می‌چرخند تا نشتی‌های موجود در سیستم بررسی و برطرف شود. سپس برای اولین بار موتور خودرو روی بدنه سوار شده و لحظه‌ی هیجان‌انگیزی را برای گروه تولید، یعنی روشن شدن خودرو رقم می‌زند.

خودرو به مدت 3 ساعت روی مکان چرخنده‌ای قرار می‌گیرد و قدرت بیش‌ازحدی نیز به شبکه قدرت رسانی موسوم به Molsheim رسانده می‌شود

نیروسنج در اتاقی مخصوص به خود قرارگرفته است. به دلیل برابر نبودن مدل قبلی بوگاتی یعنی ویرون در مقایسه با شیرون، از کابل‌های الکتریکی بزرگ‌تری تا نهایت جریان 1200 آمپر به‌منظور گشتاور بزرگ‌تر و قدرت 1,479 اسب بخار استفاده می‌شوند. قدرت اضافی ایجادشده توسط این کابل‌های بزرگ نیز به Molsheim منتقل می‌شود.

در این آزمایش قدرت و گشتاور خروجی موتور شیرون، یک تکنیسین پشت خودرو نشسته تا از قدرت حاصله برای این ابر خودروی بوگاتی اطمینان حاصل کند.

4 روز طول می‌کشد تا قطعات بدنه به یکدیگر مونتاژ شوند

اگر یادتان باشد در موارد قبلی اشاره کردیم که قبل از کار گذاشتن موتور شیرون در قسمت عقبی، یک مونتاژ اولیه برای این خودرو صورت می‌گیرد. دلیل این مونتاژ اولیه یا درواقع پیش مونتاژ نیز این است که بعضی از قطعات مجزا، سبک، شکستنی و بسیار حساس بوده و بنابراین قبل از مونتاژ کامل موتور به بدنه نیاز به بررسی‌های اولیه دارند.

یک تست 30 دقیقه‌ای با آب به‌منظور بررسی نشت‌ها انجام می‌شود

هنگامی‌که قطعات، پنل های موردنیاز بدنه و قطعات خودرو به یکدیگر متصل می‌شوند، نیاز به یک تست 30 دقیقه‌ای برای بررسی ضد آب بودنشان است. طبیعی است که تنها در صورت ضد آب بودن این قطعات بیرونی است که بعدازآن می‌توان داخل شیرون و درواقع طراحی داخلی آن را مونتاژ و ایجاد کرد.

در فرودگاه کولمار (Colmar)، شیرون موردبررسی جاده‌ای قرار می‌گیرد

در این تست، شیرون با سرعت 300 کیلومتر آزمایش‌شده و درراه بازگشت به کارخانه به‌منظور خنک شدن قطعات آن با آرامش بیشتری هدایت می‌شود. تنها در صورت تائید شدن در این آزمایش است که شیرون، بعدازآن به سمت اتاق رنگ هدایت می‌شود.

در آخرین مرحله نیز دو روز طول می‌کشد تا شیرون آماده ارسال شود

فویل پلاستیکی حذف‌شده و بدنه آن نیز با فرایند تمیزکاری و پولیش‌کاری، به مدت 6 ساعت در اتاق نور بررسی می‌شود. بعد از حذف شدن کامل تمامی ناهمواری‌های روی بدنه خودرو (که گاهی تا 3 هفته نیز طول می‌کشد) به اتاق رنگ بازگردانده شده و درنهایت برای آخرین بازرسی و بازبینی در اتاق نور بررسی می‌شود.

تنها در صورت رضایت داشتن تمامی مدیران هر بخش بوگاتی از کیفیت خودرو است که آن خودرو به دست مشتری خواهد رسید تا بهترین تجربه را از این شرکت در ذهن مشتری ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا