مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

آیا خودرویی همچون سوناتا 2007، ارزش خرید در بازار داخلی کشور را دارد؟

در این مطلب قصد داریم یک بررسی جامعه را درباره ارزش خرید یکی از محصولات هیوندای به نام سوناتا با مدل ساختاری 2007 در بازار داخلی کشور انجام دهیم تا بدین وسیله بتوانیم کمکی هر چه بیشتر و بهتر را به خریداران علاقمند این خودرو کنیم.

با ما همراه باشید.

1-معرفی کلی سوناتا با مدل ساختاری 2007

در رابطه با معرفی کلی سوناتا با مدل ساختاری 2007، باید بدین صورت بگوییم که این خودرو با این چهره، پنجمین نسل از سوناتا در بازارهای جهانی بوده که نخستین بار در اوایل سال 1386، توسط شرکت آسان موتور (یکی از نمایندگان هیوندای در ایران) به بازار داخلی کشور عرضه شد. این خودرو در آن دوران به واسطه قیمت پایین تر از رقبا و قطعات ارزان تر، با استقبال زیادی از سوی مشتریان رو به رو شد. (لازم به یاداوریست که هیوندای سوناتا 2007 یک سدان متوسط خانوادگی بوده و از اتاق بزرگی بهره می‌برد)

2-طراحی ظاهری و داخلی سوناتا 2007 چگونه است؟

پیرامون طراحی ظاهری سوناتا 2007 باید بدین صورت بگوییم که این خودرو در زمان معرفی خود دارای یک طراحی ساده و همه پسند بود و به واسطه همین طراحی، توانست مابین تمامی رنج‌های سنی در میان مشتریان، به آمار فروش خوبی دست پیدا کند. نمای کلی این مدل دارای طرحی ساده بوده و به عنوان یک سدان متوسط خانوادگی و ارزان، نمی‌توان از نمای بیرونی آن که مربوط به 11 سال پیش است، ایرادی گرفت.

همچنین، در زمینه طراحی داخلی و اتاق نیز باید بگوییم که سوناتا 2007 از نمای اتاقی ساده همانند طراحی بیرونی بهره می‌برد و جنس متریال استفاده شده در ساخت کابین، ابزارک‌ها و ادوات این خودرو با توجه به رده قیمتی و کلاس بندی، خوب و قابل قبول ارزیابی می‌شود و  همچنان پس از گذشت سال‌ها از ساخت آن، کیفیت کابین این خودرو در نمونه‌های کارکرده خوب قلمداد می‌شود.

3-پیشرانه و عملکرد سوناتا 2007 چگونه است؟

پیرامون مشخصات فنی و عملکرد سوناتا 2007 باید گفت که این خودرو دارای دو پیشرانه متفاوت با ساختار 4 و 6 سیلندر است که در این مطلب تنها به نمونه 6 سیلندر سوناتا 2007 اشاره می‌کنیم. در این رابطه، این مدل از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ تنفس طبیعی با حجمی برابر با 3.3 لیتر استفاده می‌کند که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 235 اسب بخار و گشتاوری برابر با 304 است و این نیرو تولیدی توسط یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در زمینه عملکرد این خودرو نیز باید بگوییم که سوناتا 2007 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 8.8 الی 9.2 ثانیه (در بهترین حالت ممکن) بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 245 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، میزان مصرف سوخت سوناتا 2007 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان به صورت ترکیبی برابر با 10.5 بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 3 است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 75 لیتر است)

4-امکانات رفاهی و ایمنی سوناتا 2007 به چه صورت است؟

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی سوناتا 2007 باید بگوییم که این خودرو در زمان تولید خود و عرضه به بازار داخلی کشور، دارای امکاناتی همچون 2 کیسه هوا، آنتن کوسه‌ای، سیستم ترمز و پایداری  EBD / ABS  / ESP، صندلی برقی برای راننده، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور پارک عقب، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، فرمان برفی تلسکوپی، فرمان بشکن، سانروف، سنسور باران، کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل از روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار و … بوده است.

5-قیمت سوناتا 2007 در بازار داخلی چقدر است؟

پیرامون قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت که با توجه به سلامت فنی و ظاهری، قیمت سوناتا 2007 مابین 75 الی 120 میلیون تومان متغییر بوده و توصیه می‌شود که خریداران در هنگام خرید این مدل به مسائلی همچون سلامت فنی، ظاهری و عدم وجود موارد منفی توجه کامل را داشته باشند تا بعد از خرید نهایی، دچار مشکلات گوناگون نشوند.

6-استهلاک و هزینه‌های جانبی سوناتا 2007 به چه صورت است؟

پیرامون استهلاک و هزینه‌های جانبی این خودرو باید بگوییم که سوناتا 2007 با توجه به موتور شش سیلندر و حجیم خود، باید در هر 5750 الی 6200 کیلومتر، مورد بررسی و سرویس‌های دوره‌ای قرار گیرد که هزینه این امور به صورت کلی و با توجه به لوازم استفاده شده و روغن مرغوب، بین 210 الی 230 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین، در زمینه نرخ بیمه نیز باید بگوییم که اگر شخصی سوناتا 2007 را بدون بیمه شخص ثالث و عدم تخفیف خریداری نماید، می‌بایست برای بیمه شخص ثالث اتومبیل خود، مبلغی برابر با یک میلیون و 647 الی یک میلیون 735 هزار تومان را با سقف پوشش مالی هفت میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کند.

7-ارزش خرید نهایی

سرانجام، در آخرین بخش این مطلب که مربوط به ارزش خرید نهایی سوناتا 2007 در بازار داخلی کشور است، باید بگوییم که این مدل در حال حاضر اتومبیلی نسبتا قدیمی در بازار داخلی محسوب می‌شود، اما همین خودرو یکی از کم استهلاک ترین مدل‌های موجود در رده سدان‌های خانوادگی دسته دوم بوده و اگر شخصی بتواند نمونه کم کارکرد این خودرو را در بهترین شرایط فنی و ظاهری پیدا کند، با توجه به وجود نمایندگی‌های گسترده آسان موتور در سرتاسر کشور و وجود قطعات یدکی فراوان، با خیال آسوده می‌تواند نسبت به خرید نهایی این خودرو اقدام کند.

به سوپر گروه هیوندای سوناتا ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام . با توجه به اینکه تا عید فطر ال نود حدودا 4 میلیونی گرون میشه باید بگم که این ماشین هم چنان هم ارزش خرید بالایی داره و کافیه با رنو سیمبل مقایسه بکنیمش.مابقی ماشین ها و ماشین های چینی هم با توجه به قیمت بالا و کیفیت کم و بازار دست دوم ضعیف باز هم به وضعیت بازار افتضاح قبلی بر می گردند.

  2. حدود ۸۰٪ اشتباه بود. خرجش بالاس، سر ۱۵۰هزار اگه یاتاقان عوض نکنی، هزینه تعمیر کلی رو کولت می‌ذاره. درسته دیر خراب میشه، ولی قطعاتش به نسبت شدیدا گرونه! باید اینجوری خرجش کرد: تعویض روغن بالای یه‌تومن، روغن گیربکس دو و نیم میلیون، سرویس گیربکس سر دویستا هفت میلیون(بدون روغن)، تایر: من دانلوپ اسپرت مکس پلای-پلاس انداختم ده تومن که هرسال باید عوض‌شه. کلا هر سه‌هزارتا، چهار تومن خرجشه! اگه نمی‌خوای اینجور هزینه کنی، یه چینی با این پول بخر!
    زشته بری تایر چینی بندازی رو سوناتا، یا چرم صندلی ترک داشته باشه و درست نشه، یا بنزین ساده بزنی و…

  3. سلام
    من چند سالیه ۲۰۰۷ شش سیلندر دارم از ۲۰۰۰۰ کیلومتر دست خودم بوده تا الان که ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر شده. به نسبت سن ماشین هنوز سواری قابل قبولی داره شتاب عالی و ابعاد خوب تا ۱۹۰۰۰۰ فقط خرج مصرفی داشت این ۱۰۰۰۰ تای آخر cvvt تعویض شد. طبق تجربه با گرونی امروز و سن ماشین میانگین سالی ۲۰ میلیون استهلاک رو باید در نظر بگیرید.

  4. سلام دنبال ی ۲۰۰۷ شش سیلندر خیلی تمیز و کم کار واقعی هستم کسی سراغ نداره

  5. یه رینگش میرزه‌ ب همه نوع و مدل این خودروهای چینی در بازار ایران

  6. این خودروهای چینی ک داخل ایرانه ب ابالفضل اگه ی نفر چینی خودش سوار اینا بشه.اصلا خودروهای چینی درجه یک از چین ی دونش بیرون نمیاد اینایی ک ما سوار میشیم باور کنین درجه ۷ یا ۸ هستش مخلص شما ‏易山

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا