مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز؛ پر ایرادترین خودرو در آمریکا

تقریبا هر هفته یک شرکت خودروسازی محصولات خود را فراخوانی می‌کند. اطلاعات مربوط به محصولاتی که بیشترین فراخوانی و کمترین فراخوانی را در ایالات متحده آمریکا داشته‌اند توسط NHTSA جمع‌آوری می‌شود. شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای خودرو عجیب باشد که بدانند خودروهای مرسدس بنز بیشترین فراخوانی را در این کشور داشته‌اند.

این امکان وجود دارد که شرکت‌هایی که محصولات باکیفیت تولید می‌کنند نیز به دلیل برخی مشکلات کوچک دستگاه‌های خود را فراخوانی کنند. شاید در تمامی مواقع مشکلات ایجاد شده برای یک خودرو خطرناک نباشد با این حال مشکلات کوچک هم نشان‌دهنده مشکل در خط تولید یک خودرو و عدم کنترل کافی بر روی خط تولید است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده خودروهای مرسدس بنز بیشترین میزان فراخوانی را در آمریکا داشته‌اند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مرسدس بنز کلاس C بنابر دلایل امنیتی بیشترین میزان فراخوانی را داشته‌اند. از مشکلاتی که باعث فراخوانی این خودرو شده است می‌توان به مشکلات ایربگ، مشکلات مربوط به سیستم فرمان و مشکلات سانروف اشاره کرد. مشکل مربوط به سانروف امکان سقوط آن بر روی مسافران را فراهم می‌کرد.

مرسدس بنز EQ سدان

خودروهای لوکس همانند مرسدس بنز کلاس C یا بی‌ام‌و سری 3 و سری 4 دارای امکانات فراوانی هستند. وجود قطعات و ویژگی‌های زیاد باعث می‌شود که احتمال ایجاد خرابی در آن‌ها افزایش یابد. این موضوع می‌تواند دلیل فراخوانی بالای خودروهای کلاس C را برای ما مشخص کند.

در جایگاه دومین خودرو با بیشترین میزان فراخوانی، جمس سیرا قرار دارد. در میان مشکلات ایجاد شده برای این خودرو می‌توان به کمربند ایمنی، ایجاد مشکل در سیستم فرمان، مشکل در پدال ترمز و پر شدن بیش از حد باک بنزین اشاره کرد. دوج دورانگو، رم پیک‌آپ، کرایسلر 300، شورولت تاهو و دوج چارجر برخی دیگر از خودروهایی که میزان بالایی از فراخوانی را به خود اختصاص داده‌اند، تشکیل می‌دهند.

در کنار محصولاتی که بالاترین میزان فراخوانی را داشته‌اند برخی خودروها دارای کمترین میزان فراخوانی در ایالات متحده آمریکا هستند. اتومبیل‌های هیوندای اکسنت، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، هوندا CRV و هوندا آکورد کمترین میزان فراخوانی را از سوی تولیدکننده خود داشته‌اند.

معمولا خودروهایی که میزان فراخوانی بالایی داشته باشند از نظر میزان اطمینان در رده پایینی قرار می‌گیرند. با این حال در این میان استثنا نیز وجود دارد. خودرو تویوتا 4Runner در بخش قابلیت اطمینان امتیاز بالایی را کسب کرده است ولی شاهد فراخوانی بالای این محصول هستیم. بیشترین فراخوانی‌های این محصول برای مشکلات کوچکی صورت گرفته است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا