مکمل بنزین
گوناگونخبر

ادغام رنو و نیسان احتمالا تا سال 2020 امکان‌پذیر نخواهد بود

انتظار نمی‌رود ادغام رنو و نیسان تا سال 2020 عملی شود. این موضوع توسط مدیر عامل این دو شرکت، کارلوس گوسن اعلام شده است. این تاجر برزیلی در یک کنفرانس به بلومبرگ گفت که اتحاد سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی به دنبال تقویت فعالیت‌های تجاری خود است.

در حال حاضر 43.4 درصد از سهام نیسان در اختیار رنو قرار دارد و نیسان نیز مالک 15 درصد سهام رنو است. با توجه به این موضوع در ماه‌های اخیر گزارش‌ها و شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه دو کمپانی رنو و نیسان به دنبال افزایش همکاری با یکدیگر هستند. در این کنفرانس از گوسن در رابطه با ادغام رنو و نیسان سوال پرسیده شد که گوسن در پاسخ اعلام کرد که فکر نمی‌کند چنین ادغامی صورت پذیرد.

در گذشته گزارشی به این موضوع اشاره کرده بود که گوسن مسئول مذاکره میان دو شرکت رنو و نیسان است. در صورت ادغام رنو و نیسان سهام‌داران دو شرکت در کمپانی جدید سهام خود را دریافت می‌کنند.

ادغام رنو و نیسان

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با نام کمپانی ادغام شده در اختیار ما قرار ندارد. این احتمال وجود دارد که یکی از برندها حذف شود و یا اینکه شاهد حضور هر دو نام در برند جدید باشیم. برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت جدید رنو نیسان نامیده می‌شود.

در رابطه با مقر این شرکت جدید نیز گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که کمپانی جدید دارای دو مقر خواهد بود که یکی در فرانسه و دیگری در ژاپن قرار می‌گیرد. برخی افراد آشنا به صنعت خودرو به قرارگیری یک مقر در انگلستان و یا هلند اشاره می‌کنند.

ادغام رنو و نیسان یک فرآینده بسیار دشوار محسوب می‌شود چرا که این قرارداد باید مورد تایید دولت‌های فرانسه و ژاپن قرار بگیرد. هم‌اکنون دولت فرانسه 15 درصد از سهام رنو را در اختیار خود دارد. مسلما دولت فرانسه علاقه‌ای به کاهش کنترل خود بر روی یک کمپانی جدید ندارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا