مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

آلفا رومئو دوست داشتنی با جولیا و استلویو به بازار ایران برمی‌گردد + مشخصات و قیمت

شاید وقتی اسم خودروهای لوکس به میان می‌آید ذهن کمتر کسی به سراغ برند ایتالیایی می‌رود چرا که مدت‌هاست حضور این برند دوست داشتنی در ایران کمرنگ شده است و بسیاری از مردم حتی نام آن را فراموش کرده‌اند ولی مدت‌هاست زمزمه حضور دوباره آلفا رومئو در ایران شنیده می‌شود و گویا مسئولین این برند تمایل دارند با حضور خود در بازار ایران، تکان اساسی به بازار خودروهای لوکس دهند و رقیب سرسختی برای خودروهای فعلی باشند.

آلفا رمئو جولیا Alfa Romeo Giulia

به گزارش چرخان، آلفا رومئو از جمله برندهای دوست داشتنی از کشور ایتالیاست که طبق شنیده‌ها با دو محصول جدید جولیا و استلویو به بازار کشورمان برمی‌گردد تا در رده خودروهای لوکس خود با برندهای مسلط بر بازار ایران رقابت نماید. البته باید بگوییم که اگر اهل بازار هستید و به قول معروف ” این کاره” بازار نامیده می‌شوید و این خبر را نشنیده‌اید، حق دارید چرا که این خبر داغ داغ به دست شما می‌رسد!

آلفا رمئو جولیا Alfa Romeo Giulia

شنیده‌ها حاکی از این است که تصمیم مسئولین این شرکت جدی است و به زودی با دو محصول فوق‌الذکر وارد بازار می‌شوند و تدارک ویژه‌ای را نیز اندیشیده‌اند تا بتوانند این بار سهم بازار خوبی را از آن خود کنند. آنها به خوبی فهمیده‌اند که بازار ایران نیاز به خودروهای با زبان طراحی جدید و مشخصات و آپشن‎های فنی خوب دارند برای همین از جولیا به عنوان یک سدان سایز سی و جمع و جور با طراحی زیبا و استلویو به عنوان شاسی بلند سایز کوچک با طراحی متفاوت به مصاف رقبای دیگرشان می‌آیند.

البته در کنار این خبر خوب باید بگوییم که آلفا رومئو قصد ندارد مدل هاچ‌بک جولیا را به صورت گسترده عرضه کند و این مدل زیبا و دوست داشتنی که در حال حاضر نیز مدل‌های موجود آن با حجم بالایی خرید و فروش می‌شود، دیگر خودنمایی قبل را نخواهد داشت. به هر حال فعلا این برند ایتالیایی قصد دارد جولیا و استلویو را وارد بازار ایران کند و ما برای شروع به بررسی کوتاهی از مشخصات و قیمت احتمالی آن‌ها می‌پردازیم.

 آلفارومئو استلویو Alfa Romeo Stelvio review
آلفارومئو استلویو Alfa Romeo Stelvio review

استلویو رقیب جدی پورشه ماکان، جگوار اف-پیس و ولوو ایکس‌سی60

این محصول شاسی بلند و زیبا و نسبتا کوچک در بدو ورود علیرغم اینکه از قیمت نسبتا بالایی برخوردار بود ولی توانست بسیاری از مشتریان را راضی کند تا قید پورشه ماکان، جگوار اف-پیس و ولوو ایکس‌سی60 را بزنند و این زیبای ایتالیایی را خریداری نمایند. فروش بیش از 35 هزار دستگاه در آمریکای شمالی و چند کشور دیگر نشان می‌دهد که آلفا رومئو چقدر در طراحی و عرضه این خودرو موفق بوده است.

از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به موتور 4 سیلندر توربو 2 لیتری اشاره کرد که توانایی تولید 280 اسب بخار قدرت را دارد. تجهیزات رفاهی این خودرو بسیار کامل بوده و تقریبا موردی نیست که در خودروهای لوکس دیگر وجود داشته باشد و استلویو از آن بی بهره باشد.

شنیده‌ها از قیمت این خودرو نشان می‌دهد حداقل 500 میلیون تومان برای خرید این خودرو باید کنار بگذارید و اگر دلتان می‌خواست که خودرویی مانند پورشه ماکان را خریداری نمایید و نوسانات ارز به شما این اجازه را نداده است، استلویو قطعا نظرتان را عوض خواهد کرد.

طبق شنیده‌ها انتظار مسئولین این شرکت برای فروش این محصول در ایران چیزی در حدود 1000 دستگاه است.

آلفا رمئو جولیا Alfa Romeo Giulia

آقای سدان‌های کوچک اسپورت لوکس: آلفا رومئو جولیا سدان

این لقب همان چیزی است که در بازارهای جهانی به این خودرو داده‌اند و آن را صدا می‌زنند. طراحی جدید و زیبا و متفاوت این خودرو نشان می‌دهد که آلفا رومئو به خوبی به تکراری بودن طراحی بسیاری از برندهای معتبر پی برده و در پی  ایجاد تنوع و تفاوت به بازار آمده است. طبق بررسی‌های عملکرد این خودرو در سال 2017 برندهای معتبری مثل بی‌ام‌و بنز متوجه شدند که دیگر یکه تاز بازار این کلاس نیستند و رقیب سرسختی به میان آمده است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

جالب است بدانید که در طراحی این خودرو مهندسی پیشرفته فراری به میان آمده است و در طراحی ظاهری و فنی آن می‌توان رد پای فراری را مشاهده کرد. همه چیز در جولیا سدان نشان می‌دهد که با ورود به بازار ایران رقیبی نخواهد داشت و می‌تواند یکه تاز بازار باشد. البته بدیهی است که این خودرو رقبای اسمی زیادی دارد ولی در صورتیکه شرکت وارد کننده بتواند خیال مشتری را بابت خدمات پس از فروش راحت کند، قطعا همه رقبا باید ماست‌ها را کیسه کنند!

آلفا رمئو جولیا Alfa Romeo Giulia
آلفا رمئو جولیا Alfa Romeo Giulia

فروش این خودرو در بازار آمریکای شمالی و اروپا چیزی بالغ بر 55 هزار دستگاه بوده است و با توجه به ظرفیت تولیدی آلفا رومئو این اعداد نشان می‌دهد که این شرکت ایتالیایی به خوبی توانسته نیاز بازار را ارزیابی و اجرایی نماید.

از مشخصات فنی این خودرو نیز می‌توان به موتور 4 سیلندر 2 لیتری اشاره کرد که در دو مدل 200 و 280 اسب بخار عرضه می‌شود. طبق شنیده‌ها قیمت 300 و 450 میلیون تومان حداقل نقدینگی لازم برای خرید این خودروهاست که شرکت واردکننده برنامه‌ریزی خود را برای فروش حداکثر 400 دستگاه در سال اول پایه گذاری کرده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا