مکمل بنزین
آموزش

یک نکته حیاتی برای حفظ جان کودکان در خودرو که باید بدانید

با ورود به روزهای پایانی فصل بهار کم کم وارد فصل گرم سال می‌شویم و در حال حاضر نیز هوا به شدت گرم شده است و این گرمی هوا روز به روز افزایش پیدا کرده و در تابستان به اوج خود می‌رسد ولی این گرما علاوه بر تمام مشکلاتی که به همراه دارد، منجر به خطرات و اتفاقات ناگواری نیز می‌شود که صرفا از روی بی توجهی افراد بوده و به راحتی می‌توان از آنها جلوگیری کرد. یکی از مسائلی که معمولا به آن توجه کمی می‌شود، مساله تابش خورشید به فضای داخل خودرو است که حتی می‌تواند مرگبار باشد و کودکان را به کام مرگ بکشاند!

به گزارش چرخان، طبق تحقیقاتی که محققین چند دانشگاه آمریکایی انجام داده‌اند، این موضوع که تابش مستقیم آفتاب و گرمای هوا به کودکان داخل خودرو چه آسیب‌هایی میزند، مورد بررسی قرار داده و به نتایج جالبی رسیده‌اند. به طور مثال آنها تاثیر تابش یک‌ساعته آفتاب را در شش خودروی متفاوت بررسی کرده‌اند که نتیجه بسیار مهمی از آنها اخذ شده است.

خودرو

این محققین این آزمایش را چندین بار در روز تکرار کرده‌اند و شرایط مختلف مانند سایه، تابش مستقیم، ساعات مختلف روز و …. را مد نظر قرار داده‌اند تا بتوانند به نتیجه علمی و مناسبی برسند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که زیر تابش مستقیم خورشید، دمای فرمان خودرو به 52 درجه و دمای داشبورد خورد به 69 درجه می‌رسد.

طبق تحقیقات انجام شده دمای داخل خودرو به 46 درجه می‌رسد و دمای صندلی‌ها نیز چیزی نزدیک به 50 درجه اندازه گیری شده است. جالب است بدانید که معمولا دمای فرمان، داشبورد، صندلی‌ها و …. در اتومبیل‌های زیر سایه حدود 10-15 درجه پایین‌تر ثبت شده و به شدت این تفاوت روی دمای خودرو موثر بوده است.

این دانشمندان پس از مشاهده این اتفاقات دریافتند که اگر کودکی دو ساله داخل خودروی زیر تابش مستقیم نور خورشید باشد، دمای بدن وی در یک ساعت به بالای 40 درجه خواهد رسید و اگر این کودک در اتومبیل زیرسایه منتقل شود، رسیدن به این دما چیزی در حدود دو ساعت زمان خواهد برد که قطعا بسیار متفاوت و موثر است.

طبق اعلام محقق اصلی و سخنگوی این تحقیق، این گروه امیدوار است تا بتواند با بررسی‌های بیشتر و اعلام نتایج آن در راستای همین اهداف، کمک زیادی به حفظ جان کودکان و حیوانات خانگی و … کمک کند تا سعی و تلاش رانندگان برای رعایت مسائل ایمنی بیش از پیش شود تا شاهد اتفاقات ناگوار در خودروها نباشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا