مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایده جذاب ساخت شاسی بلند کانورتیبل توسط شرکت BMW

نباید زیاد از این موضوع که شاید شرکت بی ام و در آینده مدل X2 خود را بدون سقف یا همان کانورتیبل عرضه کند متعجب شد.

اوایل سال جاری میلادی بود که گزارشی از احتمال تغییر چهره و یا درواقع کلاس خودروی بی ام و X2 مبنی بر برداشته شدن سقف آن خبر داد. حالا در اواسط سال 2018 یکی از مقامات این شرکت آلمانی، خبر تغییر قیافه مدل X2 و حذف سقف آن را تائید کرده است و گفته که این برنامه در دستور کار شرکت بی ام و قرار دارد.

مدیر بخش برنامه‌ریزی و استراتژی این شرکت، رالف مالر اشاره کرد که این ایده‌ی جدید و متولد شدن یک خودروی شاسی‌بلند کانورتیبل بی‌شک یک ایده‌ی جذاب و قابل‌توجه ای خواهد شد. او گفت بااینکه ما هنوز نمی‌دانیم که آیا تولید این خودرو با این تلفیق طراحی امکان خواهد داشت یا خیر؟ آیا بازاری برای این نوع از خودروها در بین مردم به وجود می‌آید یا خیر؟ و ده‌ها سؤال دیگر که هرکدام می‌تواند تولید این خودرو را تحت شعاع قرار دهند. اما موضوع مهمی که دراین‌بین وجود دارد جذاب بودن این خودروی جدید خواهد بود.

اگرچه تولید شدن یا نشدن مدل X2 یا هر نوع مدل دیگر در بین خودروهای بی ام و نامعلوم است، اما از صحبت‌های مدیر این شرکت برمی‌آید که ایده ساخت چنین خودروهایی در اهداف این شرکت وجود دارد. در دنیایی که نیسان لیف (Leaf) ژاپنی نیز تبدیل به یک مدل کانورتیبل شده است، هیچ‌چیزی در دنیای خودروها ناممکن نخواهد بود.

BMW X7

در حال حاضر شرکت بی ام و مأموریت بزرگ‌تری برای انجام داشته و آن نیز تولید شاسی‌بلند X7 پرچم‌دار تا اواخر سال 2018 است. البته شایعاتی نیز مبنی بر تولید X8 تا اوایل سال 2020 در کنار مدل‌های جدیدی از X3 و X4 برای این شرکت منتشرشده‌اند. پس می‌توان نتیجه گرفت که ساخت یک شاسی‌بلند کانورتیبل در اولویت‌های بالای این شرکت نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا