مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه جک J4 با بسترن B30، رقابت دو سدان اقتصادی در بازار داخلی کشور!

در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای بین دو سدان چینی و تازه وارد به بازار خودرویی کشور به نام‌های جک J4 و بسترن B30 انجام دهیم و با نگاهی کلی به این دو مدل، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

1-معرفی کلی

بسترن B30 به عنوان یک سدان شهری اقتصادی شناخته میشود که به واسطه همکاری هولدینگ چینی فاو و گروه خودروسازی بهمن، در داخل کشور مونتاژ و به بازار داخلی عرضه می‌شود. این خودرو در این مدت توانسته است آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهد.

اما در سوی دیگر این میدان، جک J4 به عنوان جدیدترین محصول گروه صنعتی کرمان خودرو شناخته شده و به تازگی پیش فروش آن توسط کرمان موتور آغاز شده است. در رابطه با این مدل باید گفت که جک J4 همانند رقیب خود، یک سدان شهری اقتصادی بوده و به واسطه همکاری کرمان موتور با برند چینی جک، در داخل کشور مونتاژ و به فروش خواهد رسید.

2-طراحی ظاهری

نمای بیرونی هر خودر وابسته به نظر مشتریان، هم می‌تواند زشت باشد  و هم زیبا و نمی‌توان با قاطعیت کامل گفت که کدام خودرو از دیگری زیبا تر است. اما به اعتقاد کارشناسان، طراحی بیرونی بسترن B30 در مقایسه با جک J4، به طور کلی از الگوریتم بهتری در طراحی بدنه و نمای جلویی و عقبی برخوردار بوده و میتوان گفت که در این بخش، کفه ترازو به نفع بسترن B30 سنگینی می‌کند.

 

 

3-طراحی داخلی

پس از بررسی نمای ظاهری، حال بهتر است نگاهی به طراحی داخلی و کابین این دو خودرو بی‌اندازیم. در این رابطه، باید گفت که که بر خلاف نمای بیرونی که نمی‌توان با قاطعیت تصمیم گیری کرد، اما در نمای داخلی و کابین، می‌توان نظر کلی را بیان کرد که طبق این موضوع، بسترن B30 با دارا بودن اتاقی جا دار تر و نسبتا زیبا تر در کنار جنس متریال بهتر که در ساخت ادوات و ابزارک‌ها به کار رفته است، خودرویی به مراتب بهتر از جک J4 به شمار می‌رود.

4-پیشرانه و عملکرد

بسترن B30 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر است و این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همچنین، پیرامون عملکرد این خودرو باید گفت که بسترن B30 در زمانی برابر با ۱۳.۸ الی ۱۴.۳ ثانیه، به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین بسترن B30 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با ۶.۷ الی ۶.۹ لیتر بنزین را دارا بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است (حجم باک بسترن B30 برابر با ۵۰ لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، جک J4، از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۶ نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT یا گیربکس ۵ سرعته دستی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در زمینه علمکرد نیز باید گفت که جک J4 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 14.5 الی 14.9 ثانیه بود و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با ۵.۹ الی ۶.۲ لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است. (گنجایش باک جک J4 برابر با ۴۵ لیتر است)

حال نوبت آن است که در این بخش یک خودرو را به عنوان برنده اعلام کنیم و با توجه به مشخصات اعلام شده برای این دو اتومبیل، بسترن B30 به جزء یک بخش که آن مربوط به مصرف سوخت است، در بقیه بخش‌ها برتری بیشتری را نسبت به جک J4 داشته و پیروز این میدان قلمداد می‌شود.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو باید بگوییم که هر دو مدل با دارا بودن امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، می‌توانند نظر مشتریان را در این رده قیمتی و کلاس بندی، به خود جلب نمایند و اگر بخواهیم به بخشی از این امکانات اشاره کنیم، باید گفت که جک J4 دارای مواردی همچون چراغ‌های جلو اتوماتیک، آینه‌های برقی، آینه با گرمکن، سانروف برقی، کروز کنترل، ریموت کنترل، آینه ضد تابش، سیستم تهویه مطبوع اتومات، کیسه هوای پرده ای، ABS + EBD، قفل حساس به سرعت، TPMS، فرمان با قابلیت جذب ضربه و … است.

و در سوی دیگر این میدان، بسترن B30 نیز دارای مواردی همچون سیستم ترمز و پایداری (ABS / EBD / BA / TCS)، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش لمسی و سیستم ناوبری فارسی، سیستم باز شدن درب‌ها بعد از وقوع تصادف، ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق عقب، سانروف، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل در سربالایی HAC و… است.

6-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دو محصول در بازار خودرویی کشور باید بگوییم که با توجه به نوسانات قیمت‌ها و آشفتگی بازار، بسترن B30 در معاملات آزاد، دارای قیمتی برابر با 76 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر و با مدل ساختاری 1397 بوده و در آن سوی میدان، گروه صنعتی کرمان خودرو قیمت نهایی جک J4 را برای تحویل سری اول به مشتریان، برابر با 66 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرده است.

به سوپر گروه جک J4 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا