مکمل بنزین
رپورتاژ

پرایدم را با چه قیمتی بفروشم؟

حالا که دیگر تیبا2 وارد بازار شده تصمیم برای فروش پراید هاچ بک انتخاب عجیبی نخواهد بود. اگرچه پیش از این‌ها پژو 206 سعی داشت خودش را در دل صاحبان پراید هاچ بک جا کند اما به خاطر تفاوت قیمت نتوانست مخاطبان این خودرو جوان پسند را به سمت خود بکشاند.

پیش از این اما سایپا فکری برای جایگزین خودرو دهه هفتادی خود داشت و تیبا را وارد بازار کرده بود. در حال حاضر خرید و فروش پراید هاچ بک در وب سایت دیوار سریع‌ترین راه برای رسیدن به تیبا دو است. حتی اگر فکر می‌کنید با این روش شانسی نخواهد داشت بهتر است با گذاشتن 5 دقیقه وقت برای آگهی پرایدتان این فرصت را بدهید تا با جادوی خرید و فروش اینترنتی آشنا شوید. آن وقت حتی خودرو جایگزینتان را هم از طریق همین وب‌سایت خواهد خرید. بر خلاف این تصور که عده‌ای گمان می‌کنند باید خودرو صفر را از بنگاه و بازار بخرند، وب سایت دیوار پر از تبلیغات شرایط خرید و فروش قسطی است که در بازار شهری قابل مشاهده نیستند.

دو مورد از گران‌ترین پرایدهای هاچ بک سال 1388 با قیمت 18 و 19 میلیون تومان از سوی صاحب ماشین آگهی شده‌اند. با توجه به نرخ موجود پراید در بازار به نظر نمی‌آید که این دو شانسی برای فروش داشته‌ باشند. اگرچه معمولا آخر هر سال تا حدودی قیمت ماشین گران‌ می‌شود اما نه اینقدر که پراید حدودا 12 تا14 میلیون تومانی را حدود 5 میلیون گران‌تر بخرند. از چهار هفته پیش تا لحظه نوشتن این گزارش حدود 45 آگهی برای فروش پراید هاچ‌بک سال 88 تنها در شهر اصفهان وجود دارد که قیمت آن از 10 میلیون تومان شروع شده ‌است. این مدل هاچ بک تا 16 میلیون تومان هم قابل قیمت‌گذاری است. یکی از این شانزده میلیون تومانی‌ها تا اردیبهشت 97 بیمه  و 120 هزار کیلومتر کارکرد دارد. با این حال بررسی همه پرایدهای سال 88 نشان می‌دهد که قیمت نرمال این پراید حدود 13 میلیون تومان باشد.

پراید هاچ بک سال  90 حدود 15 میلیون تومان قیمت دارد. یکی از فروشندگان این مدل حاضر است با گرفتن چک خودرویش را به شکل قسطی بفروشد. در شهر تهران از حدود 14 روز گذشته چند نفر با اعلام شرایطشان درخواست خرید یک پراید هاچ بک را داشته‌اند. اگر علاقه‌ای به آگهی کردن ندارید می‌توانید با این شماره‌های آگهی شده تماس بگیرید و درباره بودجه آنها سوال کنید. ممکن است فرایند فروش پرایدتان اینگونه سریع‌تر پیش برود.

اگر سال تولید پراید به 1393 برگردد بهترین قیمت پیشنهادی برای فروش پراید هاچ بک سالم حدودا 18 تا 19 میلیون تومان است. البته برخی قیمت ارزان‌تر هم گذاشته‌اند. مثلا یکی از آنها 17 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد و علاوه بر این فروشنده نوشته که تخفیف جزئی هم هنگام معامله خواهد داد.

پراید سال 95 هم طبق همین توالی که تا به حال دکر کرده‌ایم حدودا یک تا دو میلیون گران‌تر از مدل 1393 است. اگر پراید شما تولید سال 1395 باشد بهتر است بازه قیمتی 19 تا 20 میلیون تومان را برایش انتخاب کنید. برخی از پرایدهای این سال که کارکرد بسیار کمی داشته‌اند هم تا 22 میلیون تومان فروخته می‌شوند. این فروشندگان و فروشنده‌های پراید سال 96 به خاطر غیبت پراید نو معمولا قیمت‌های بیشتری بر خودروی خود می‌گذارند چراکه می‌دانند دیگر پراید هاچ بک صفر به بازار نخواهد برگشت.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا