Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با بودجه‌ای برابر با 75 میلیون تومان، در بازار داخلی کشور چه خودرویی بخریم؟ (بروز رسانی خردادماه 1397)

در رابطه با این موضوع،‌ امروز در این مطلب قصد داریم با بررسی بازار خودرویی کشور در اواسط خردادماه 1397، یک گزارش کلی را پیرامون این مسئله که با بودجه‌ای برابر با 75 میلیون تومان (به فرض نبود حباب عجیب این روزهای بازار خودرو) چه خودرویی را می‌توان خریداری کرد، تهیه نماییم. (لازم به ذکر است که در این لیست، نام برخی از خودروهای دسته دوم و کارکرده نیز به چشم می‌خورد)

1-ام وی ام X22

یکی از اتومبیل‌هایی که با بودجه تا سقف 75 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر می‌توان تهیه کرد، ام وی ام X22 نام دارد. در این رابطه باید گفت که X22 یک کراس اوور کوچک شهری بوده و توسط شرکت مدیران خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود. (قیمت این خودرو در نمونه اسپرت اتوماتیک، برابر با 75 میلیون تومان است) پیرامون مشخصات فنی این مدل نیز باید گفت که X22 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 135 است.

2-بسترن B30

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده می‌توان نمونه صفر کیلومتر آن را تهیه کرد، بسترن B30 نام دارد. B30 توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. (قیمت این خورد ودر حال حاضر دارای حباب بوده، اما به طور پیش فرض، قیمت آن برابر با 75 میلیون تومان است) بسترن B30 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر است.

3-جک J5

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده، نمونه صفر کیلومتر آن را تهیه نمود، جک J5 نام دارد. جک J5 در سال‌های گذشته توسط گروه صنعتی کرمان خودرو مونتاژ و به بازار خودرویی ایران عرضه شده است. (قیمت این خودرو در نمونه صفر کیلومتر اما مدل ساختاری 1396،‌ برابر با 74 میلیون تومان اعلام شده است)

4-دنا پلاس توربو

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده، نمونه صفر کیلومتر آن را تهیه نمود، دنا پلاس توربو نام دارد. دنا پلاس توربو در واقع نمونه تقویت شده دنا پلاس معمولی بوده و توسط گروه صنعتی ایران خوردو تولید و عرضه می‌شود. (قیمت این خودرو در نمونه صفر کیلومتر و مدل ساختاری 1397،‌ برابر با 67 میلیون تومان اعلام شده است)

5-رنو استپ وی اتوماتیک

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده، نمونه صفر کیلومتر آن را تهیه نمود، رنو استپ وی اتوماتیک نام دارد. ساندرو استپ وی در دو سال گذشته به واسطه همکاری گروه صنعتی سایپا (پارس خودرو) و کمپانی فرانسوی رنو، در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود. (قیمت این خودرو در حال حاضر دارای حباب عجیبی است، اما به طور متوسط و معقول، قیمت نمونه صفر کیلومتر استپ وی اتوماتیک، برابر با 75 میلیون تومان است)

6-پژو 207 اتوماتیک

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده در این وضعیت آشفته بازار داخلی کشور تهیه نمود، پژو 207 اتوماتیک نام دارد. پژو 207 پس از چندین سال وقفه در تولید، مجددا از حدود 2 سال پیش تاکنون توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود. (قیمت این خودرو در حال حاضر در نمونه صفرکیلومتر، برابر با 66 میلیون تومان است)

7-مگان 2000

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده در این وضعیت آشفته بازار داخلی کشور تهیه نمود، رنو مگان 2000 نام دارد که می‌توان نمونه کارکرده آن را خریداری کرد. رنو مگان در سال‌های گذشته، توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و به بازار خودرویی ایران عرضه شده است. (با بودجه‌ای برابر با 75 میلیون تومان، می‌توان مدل ساختاری 89 این خودرو را در بهترین شرایط فنی و ظاهری با کارکردی کمتر از 75 هزار کیلومتر را تهیه کرد) مگان 2000 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 136 اسب بخار و گشتاوری برابر با 188 نیوتن متر است.

8-مزدا 3 (نسل قدیم)

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده در این وضعیت آشفته بازار داخلی کشور تهیه نمود، مزدا 3 (نسل قدیم) نام دارد که می‌توان نمونه کارکرده آن را خریداری کرد. مزدا 3 (نسل قدیم) در سال‌های گذشته، توسط گروه خودروسازی بهمن مونتاژ و به بازار خودرویی ایران عرضه شده است. (با بودجه‌ای برابر با 75 میلیون تومان، می‌توان مدل ساختاری 88 این خودرو را در بهترین شرایط فنی و ظاهری با کارکردی کمتر از 85 هزار کیلومتر را تهیه کرد) مزدا 3 (نسل قدیم) از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 147 اسب بخار و گشتاوری برابر با 187 نیوتن متر است.

9-نیسان ماکسیما

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده در این وضعیت آشفته بازار داخلی کشور تهیه نمود، نیسان ماکسیما نام دارد که می‌توان نمونه کارکرده آن را خریداری کرد. نیسان ماکسیما در سال‌های گذشته، توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و به بازار خودرویی ایران عرضه شده است. (با بودجه‌ای برابر با 75 میلیون تومان، می‌توان مدل ساختاری 86 این خودرو را در نمونه اتوماتیک در بهترین شرایط فنی و ظاهری  با کارکردی کمتر از 140 هزار کیلومتر را تهیه کرد) نیسان ماکسیما از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 3.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 227 اسب بخار و گشتاوری برابر با 288 نیوتن متر است.

10-بی وای دی F3

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه معین شده در این وضعیت آشفته بازار داخلی کشور تهیه نمود، بی وای دی F3 نام دارد. F3 به واسطه همکاری شرکت کارمانیا با کمپانی چینی بی وای دی، حدود یک سال است که در داخل کشور مونتاژ و به تازگی وارد بازار شده است. (قیمت این خودرو در حال حاضر در نمونه صفرکیلومتر، برابر با 64 میلیون تومان است) بی وای دی F3 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 107 اسب بخار و گشتاوری برابر با 145 نیوتن متر است.

3 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    چانگان

  2. R می گوید

    سگ مگان و ماکسیما و مزدا شرف داره به آشغالای ام وی ام و چینی ها_

  3. Mathew می گوید

    چرا از خودرو هاول اطلاعاتی آپلود نمی کنید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.