مکمل بنزین
گوناگونخبر

دونالد ترامپ به دنبال جلوگیری از واردات خودروهای آلمانی به خاک آمریکا!

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به دنبال جلوگیری از واردات خودروهای آلمانی و یا به گفته وی سازندگان مطرح خودرو در اروپا به خاک آمریکا است. این گزارش به وسیله یک مجله تجارت آلمانی به نام Wirtschaftswoche منتشر شده است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ در دیداری که با رییس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون داشته اعلام کرده که به دنبال جلوگیری از واردات خودروهای آلمانی به خاک ایالات متحده آمریکا است. این مجله آلمانی منبع خود را چند دیپلمات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده است.

BMW 730

آلمان بزرگترین صادرکننده خودرو در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این کشور در سال 2017 به تعداد 657 هزار خودرو به آمریکای شمالی صادر کرده است. این رقم توسط آمارهای منتشر شده توسط شرکت‌های فعال در صنعت خودرو در کشور آلمان به‌دست آمده است.

ترامپ در سال گذشته در رابطه با خودروهای آلمانی گفته بود:

آلمان‌ها بد هستند، خیلی بد هستند. آن‌ها سالانه میلیون‌ها خودرو به کشور آمریکا صادر می‌کنند. ما از این موضوع جلوگیری می‌کنیم.

دونالد ترامپ پس از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت برای هر یک از خودروهای آلمانی که وارد خاک آمریکا می‌شوند به میزان 35 درصد مالیات دریافت کند.

در حال حاضر معلوم نیست که دونالد ترامپ چگونه می‌خواهد از واردات خودروهای آلمانی به خاک آمریکا جلوگیری کند. شرکت‌های آلمانی در سراسر جهان دارای کارخانه هستند. شرکت مرسدس بنز حودرو کلاس G خود را در اتریش تولید می‌کند و آئودی نیز قصد دارد خودرو E-Tron Quattro را در بلژیک تولید کند.

یکی از موضوعات جالب در رابطه با جلوگیری از واردات خودروهای آلمانی به خاک آمریکا، حضور کارخانه‌های برخی از شرکت‌های آلمانی در این کشور است. شرکت‌های بی‌ام‌و، مرسدس بنز و فولکس واگن دارای کارخانه در خاک آمریکا هستند.

بر اساس آمار منتشر شده کمپانی‌های آلمانی در سال گذشته میلادی موفق به تولید 804 هزار خودرو در خاک آمریکا شده‌اند. بنابر گزارش‌ها دونالد ترامپ خود دارای چندین خودرو مرسدس بنز و رولز رویس است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا