مکمل بنزین
خبرداخلی

پراید و پژو بلای جان بازار؛ تعرفه واردات خودروهای خارجی صفر می‌شود؟

با نزدیک شدن به موعد بازگشت تحریم‌های خودرویی، خودروسازان ایرانی هر روز یک حاشیه جدید دارند و در جدیدترین اقدامی که قطعا خبر آن را شنیده‌اید، سایپا اقدام به حذف زه پراید کرد و این موضوع سر و صدای زیادی به پا نمود و واکنش بسیاری از مسئولین و مردم را به همراه داشت. در این بین یکی از نمایندگان مجلس به چرایی حمایت از پراید و پژو در ایران پرداخت و به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش چرخان، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون صنعت خودروسازی کشور گفت: ما تا چه زمانی قصد داریم که از ورود خودروهای بروز دنیا جلوگیری کنیم و نگذاریم که مردم خودروی با کیفیت سوار شوند؟ آیا نحوه فروش پراید و پژو ما درست است یا ما فقط این خودروها را به زور به خورد مردم می‌دهیم؟

وی در ادامه افزود: 25 سال است که پراید و پژو با همان امکانات و کیفیت تولید می‌شود و با این وجود قصد دارند پراید و پژو گران‌تر شده و مجوز افزایش قیمت بگیرند. این موضوع نتیجه ممانعت از واردات خودروهای با کیفیت خارجی است که خودروسازان داخلی را بی نیاز از تغییرات اساسی در تولیداتشان کرده است. آنها چرا به جای این همه صحبت در مورد قیمت، در مورد کیفیت حرفی به میان نمی‌آورند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: این چه نوع خودروی ملی است که اکثر قطعات آن از خارج از کشور می‌آید و واردات آن بسیار زیاد است؟ همین نشانه‌ها و قرائن نشان می‌دهد که خودروی بومی و ملی ساخته نشده است و صرفا شعار است. ما معتقدیم که سالانه باید 20 درصد از تعرفه واردات خودرو کاسته شود تا خودروساز داخلی به فکر افزایش کیفیت محصولات و آپشن‌های خودروی خود باشد تا بتواند قدرت رقابت با محصول خارجی را پیدا کند.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو

عزیزی در پایان گفت: ما در کمیسیون در حال بررسی طرحی هستیم که یک فوریت آن در صحن علنی مجلس تصویب شده است و طی آن قرار است سالانه 20 درصد از تعرفه واردات کاسته شود و در عرض 5-6 سال به کلی تعرفه خاصی روی واردات اعمال نشود تا بازار شاهد حضور محصولات با کیفیت باشد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. فقط حرف میزنن و وعده میدن و میرن
    مجلس بعدی میاد تعرفه ها رو دو برابر میکنه
    وای بر مردم بد بخت ایران……….

  2. فردا به همین یارو ۲ تا پراید هدیه میدن اینم حرفش عوض میشه. مثل همون زنیکه رئیس استاتدارد که جلو دوربین میگه تا استاندارد نباشن نمیتونن پلاک بشن و نیروی انتظامی نمیتونه بدون مجوز استاندارد پلاک بده اما همون ماشین یک شبه استانداردها را پاس میکنه و از فردا صبح شماره گذاری میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا