مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌هاترفند

بهترین روکش صندلی برای خودرو شما چه مدلی است؟

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از صاحبان خودروهای کارکرده کهنه بودن صندلی‌ها و رنگ رفتگی آن‌هاست که باعث می‌شود دلچسب بودن استفاده از آن از بین رفته و بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی باشند تا صندلی‌های خودرو را نونوار کنند و رنگ و روی از بین رفته را دوباره به خودرو برگردانند ولی برای این کار چقدر باید هزینه کنیم؟ در این مقاله یک محاسبه سرانگشتی در این مورد خواهیم داشت و انواع روکش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

خودروی ایورا GT430 ، قدرتمندترین محصول لوتوس لقب خواهد گرفت!

اما این کار در حالی می‌تواند انجام شود که صندلی‌ها سالم باشد و صرفا رنگ و روی صندلی‌ها کهنه شده باشد. طبق بررسی‌ها نونوار کردن صندلی‌های خودرو با هزینه‌ای در حدود 200 هزار تومان قابل انجام است و نیازی به هزینه‌های هنگفت و زیاد نیست. این هزینه برای روکش‌های پارچه یا چرم بوده و به راحتی می‌توانید داخل خودرو خود را تغییر دهید.

برای بررسی زوایای مختلف این موضوع مصاحبه محمدیان، فعال صنف دوزندگان اتومبیل مشهد را در ادامه می‌خوانید. طبق بررسی‌ها اجناس موجود در بازار روکش‌های خودرو به دو یا سه دسته تقسیم می‌شوند که مشتریان طبق نیاز و بودجه بندی خود می‌توانند از بین آنها خرید کنند.

سایپا کوییک

دسته بندی اول موجود در بازار روکش‌های صندلی مربوط به جنس پارچه است که به دلیل تنوع رنگ‌های آن مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. از مزایای این جنس می‌توان به عدم تغییر دمای زیاد در زمستان و تابستان اشاره کرد که جزو مزیت‌های بسیار خوب آن به شمار می‌رود. این جنس در تابستان گرمای کمتری را به خود جذب می‌کند و در زمستان نیز کاهش دما را کمتر منتقل می‌کند و باعث گرم شدن سرنشین می‌گردد.

اما ایراد این جنس مشکل پاک‌سازی آن در هنگام کثیف شدن است که به سختی صورت می‌گیرد. به معنای دیگر اگر روی این جنس از روکش روغن یا شیر بریزد قطعا برای شست و شوی آن به مشکل خواهید خورد.

یک نکته دیگر در مورد روکش‌های صندلی پارچه‌ای وزن آنها نیز هست. به معنای دیگر بعضی از روکش‌های پارچه‌ای دارای وزن بیشتری هستند که قطعا این موارد مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی خواهد داشت و عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد و در مقابل پارچه‌های نازک از عمر کمتری برخوردار هستند و مشتری می‌بایست در هنگام خرید بداند که چه جنسی را برای چه مدتی خریداری می‌کند. همچنین به طور کلی روکش‌های پارچه‌ای ثبات رنگ بیشتری دارند و تغییر رنگ در آنها بسیار کمتر از سایر اجناس است.

نوع دوم روکش‌ها به جنس چرمی مربوط می‌شود که از یک مزیت بسیار بزرگ برخوردار هستند و آن هم پاک‌سازی بسیار ساده آنها با یک دستمال مرطوب است که به صاحب خودرو کمک می‌کند کثیفی‌ها را به راحتی از بین ببرد. این جنس بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که افراد مختلفی را سوار خودرو می‌کنند و نمی‌توانند به نظافت داخل خودرو رسیدگی کنند. به طور اختصاصی این جنس برای خودروهای آژانس و مسافربری بسیار مناسب بوده و کار آنها را برای نظافت صندلی‌های خودرو آسان می‌کند.

این جنس از روکش صندلی‌های خودرو بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که به ظاهر اسپرت داخل خودرو اهمیت می‌دهند ولی باید توجه کنند که برخلاف روکش‌های پارچه‌ای این جنس دمای تابستان و زمستان را نه تنها تعدیل نمی‌کند بلکه باعث نمود بیشتر آنها در داخل خودرو می‌گردد. طبیعتا در تابستان با گرمای بیشتر و احتمال عرق کردن روبرو می‌شوید و در زمستان نیز دیرتر از حد معمول داخل خودرو گرم می‌شود و باید سرمای بیشتری را تحمل نمایید.

اما جنس سوم در روکش صندلی‌های خودرو مربوط به جنس ترکیبی پارچه و چرم است که به صورت هوشمندانه‌ای طراحی شده است چرا که بخش نشیمن و هر آنجایی‌که با بدن انسان در ارتباط است از جنس پارچه طراحی شده و بقیه روکش از جنس چرم ساخته شده است که باعث می‌شود تمام مزیت‌های مربوط به روکش پارچه‌ای و روکش چرم در یک‌جا به صورت حدودی تجمیع گردد.

رنو ساندرو استپ وی صندلی‌های خودرو

این جنس باعث می‌شود که تعریق کمتر شده و دمای تابستان و زمستان تعدیل شود و هم‌چنین در صورت کثیف شدن نیز بخش اعظمی از روکش قابل پاک‌سازی باشد.

طبق بررسی‌های انجام شده روکش‌های پارچه‌ای قابل قبول و با جنس مناسب برای خودروهایی مانند ال 90 و پژو 206 در حدود 100 تا 180 هزار تومان بوده و طبیعتا در بازار اجناس بی کیفیت در حد 50 هزار تومان نیز یافت می‌شود که عمر اندکی دارند و کیفیت لازم را نخواهند داشت. اجناس خارجی نیز در بازار وجود دارد که تا 350 هزار تومان قیمت می‌خورد.

جنس چرم نیز قیمتی در همین حدود داشته و تفاوت چندانی با روکش‌های پارچه‌ای ندارد. البته باید توجه کنید که معمولا یک هزینه نصب 20 الی 30 هزار تومان به مبالغ اضافه می‌شود که هزینه کل را برای یک روکش خوب به 200 هزار تومان می‌رساند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا