مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

با ناشناخته‌ترین خودروهای فولکس واگن آشنا شوید!

در گذشته در مقاله‌ای شما را با ناشناخته‌ترین خودروهای تویوتا آشنا کردیم. در این مطلب قصد داریم به معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای فولکس واگن بپردازیم، با چرخان همراه باشید.

شرکت فولکس واگن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شود. با این حال برخی از خودروهای این شرکت کمتر در میان علاقه‌مندان به این صنعت شناخته شده‌اند.

فولکس واگن Saveiro

فولکس واگن یکی از محصولات این شرکت آلمانی بوده که در کشور برزیل تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. این خودرو از پلتفرم یکسان با برخی از خودروهای این کمپانی بهره می‌برد. فولکس واگن Saveiro بر پایه پلتفرم فولکس فواگن پولو کامپکت هاچ‌بک توسعه یافته است. این خودرو از موتور 1.6 لیتری بهره می‌برد.

فولکس واگن Santana

نام Santana برای ساکنان آمریکای شمالی آشنا است. این خودرو بر پایه فولکس واگن پاسات توسعه یافته و در چند کشور مختلف به فروش می‌رسد. آخرین نسل این خودرو یک سدان کامپکت بوده که به‌صورت انحصاری برای بازار چین طراحی شده و در این کشور به فروش می‌رسد. این خودرو از پلتفرم یکسانی با آئودی A1 بهره می‌برد.

فولکس واگن Lupo

این خودرو ابعاد بسیار کوچکی دارد و حتی از فولکس واگن گلف نیز کوچک‌تر است. این خودرو برای شهرهای اروپایی توسعه یافته و برای ایالات متحده آمریکا کوچک است. خودرو Lupo اولین تلاش این شرکت آلمانی برای تولید خودروهای هاچ‌بک کوچک است. این خودرو در سال‌های 1998 تا 2005 تولید شد.

طول این محصول فولکس واگن به 3530 میلی‌متر می‌رسد و وزن آن برابر با 975 کیلوگرم است. این خودرو به موتور دیزل توربو مجهز شده است. این محصول در لیست خودروهای ناشناخته فولکس واگن قرار می‌گیرد.

فولکس واگن Amarok

خودروهای پیک‌آپ سایز متوسط طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. با این حال فولکس واگن نماینده‌ای را روانه بازار ایالات متحده نکرده است. خودرو فولکس واگن Amarok از یک موتور 6 سیلندر دیزل با حجم 3.0 لیتر بهره می‌برد که می‌تواند با بهترین‌ها در این کلاس رقابت کند. این محصول در آمریکا به فروش نمی‌رسد.

فولکس واگن Gol

این خودرو از سال 1980 برای کشورهای آمریکای جنوبی تولید می‌شود. فولکس واگن Gol برای 27 سال متوالی پرفروش‌ترین خودرو در برزیل بوده است و از سال 1988 محبوب‌ترین خودرو در کشور آرژانتین محسوب می‌شود.

این خودرو در نسخه‌های مختلف شامل 3 درب هاچ‌بک، 5 درب هاچ‌بک، استیشن و 4 درب سدان به فروش می‌رسد. این خودرو در لیست ناشناخته‌ترین خودروهای فولکس واگن قرار می‌گیرد.

فولکس واگن Ameo

این خودرو به‌صورت انحصاری برای بازار هند طراحی و تولید شده است. فولس واگن Ameo یک سدان کامپکت ارزان‌قیمت بوده که هزینه نگهداری کمی دارد و در خاک هند تولید می‌شود. این خودرو از یک موتور 1.2 لیتری بهره می‌برد. 74 اسب بخار قدرت تولیدی این موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در نسخه‌ای مجهز به موتور 1.5 لیتری دیزل با قدرت 108 اسب بخار نیز به فروش می‌رسد.

فولکس واگن Lavida

همانند فولکس واگن Santana، فولکس واگن Lavida نیز به‌صورت انحصاری در بازار چین به فروش می‌رسد. این خودرو سدان فروش بسیار خوبی را در بازار چین تجربه می‌کند. در سال 2010 این محصول توانست با فروش 251615 دستگاه تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو در چین شود.

این خودرو بر اساس پلتفرم A4 گروه فولکس واگن توسعه یافته است. فولکس واگن Lavida دارای پلتفرم یکسانی با نسل اول آئودی TT، آئودی A3 و نسل اول فولکس بیتل جدید است.

فولکس واگن پورشه 914

در گذشته پورشه از تیم فولکس واگن برای توسعه محصولات خود استفاده می‌کرد. یکی از این محصولات پورشه 914 است که با برندهای فولکس واگن و پورشه در برخی بازارها به فروش رسید. نسخه فولکس واگن این خودرو به موتور 4 سیلندر و نسخه پورشه آن به موتور 6 سیلندر مجهز بود. پورشه تصمیم گرفت این خودرو را با دو موتور در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند.

فولکس واگن Fox

شاخه برزیل فولکس واگن به‌صورت تقریبا جدا به فعالیت می‌پردازد. این بخش از کمپانی فولکس واگن چندین خودرو را مخصوص کشورهای آمریکای شمالی تولید و روانه بازار کرده است که در دیگر نقاط جهان به فروش نمی‌رسد. یکی از این خودروهای فولکس واگن Fox است که یک خودرو شهری کوچک محسوب می‌شود.

این خودرو در نسخه‌های مختلف شامل 3 درب و 5 درب هاچ‌بک، SUV کوچک با نام Cross Fox و مینی MPV با نام Space Fox به فروش می‌شود. این محصول از پلتفرم A04 بهره می‌برد که در بسیاری از خودروهای فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا