مکمل بنزین
گوناگونتحلیلی

6 باور نادرست در صنعت خودرو ایران و جهان که باید بدانید!

باور نادرست همیشه و هر کجا بلایی است که بر سر انسان فرود می‌آید و او را از بسیاری از اتفاقات خوب دور می‌کند، خواه این باور نادرست در زندگی روزمره باشد و چه در صنعت و …. ولی چیزی که مشخص است این باورهای نادرست ایستا نیستند و با پویایی بسیار بالایی بروز می‌شوند و خود را در موارد مختلف نفوذ می‌دهند و رخنه‌ای بزرگ ایجاد می‌کنند حتی اگر 6 باور نادرست در صنعت خودرو باشد که معلوم نیست چه زمانی از بین خواهد رفت!

این باورهای نادرست چیزهای عجیب و غریبی نیستند و شاید بسیاری از آنها را شنیده‌اید و لازم نیست حتما زندگیتان را در بازار بگذرانید تا این 6 باور نادرست به گوشتان خورده باشد! از بی رقیب بودن خودروهای آمریکایی می‌توان گفت تا تعویض اشتباه روغن به دلایل غیرمنطقی و … که در ادامه به تک تک آنها اشاره می‌کنیم.

فورد

1- ماشین‌های ژاپنی و آمریکایی از ماشین‌های کره‌ای پرشتاب‌تر هستند!

اولین باور نادرست که در بین بسیاری از اهالی بازار وجود دارد، پرشتاب نبودن ماشین‌های کره‌ایست که به یک عقیده قدیمی بازمی‌گردد. در اوایل کار خودروسازان کره‌ای به نظر می‌رسید با توجه به نوع طراحی خودرویی که آنها داشتند، سرنشینان آنها لذت کافی را از سواری خودروها نمی‌برند و صرفا به چهارچرخی سوار می‌شوند که آنها را جابجا کند ولی این تصور حتی اگر در آن زمان درست بوده باشد ولی در حال حاضر با حضور مهندسین خبره و نام آشنای آئودی، بنز و … در کارخانه‌های خودروسازان کره‌ای این موضوع کاملا منتفی است!

2- فولاد بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از آلومینیوم است!

یکی دیگر از باورهای نادرست موجود در صنعت خودرو این است که آلومینیوم به اندازه فولاد امن نیست! این شایعات از زمانی شروع شد که خودروسازان برای ساخت بخش‌هایی از محصولاتشان اقدام به استفاده از آلومینیوم به جای فولاد کردند و این اتفاق باعث شد مردم فکر کنند که استحکام خودروها پایین‌تر آمده است ولی خودروسازان آزمایشات فراوانی را برای رد این شایعه انجام دادند تا ثابت کنند علیرغم اینکه امنیت آلومینیوم به اندازه فولاد بالا نیست ولی استحکام و امنیت خودروها تفاوت خاصی نکرده است.

خودرو لوکس

به طور مثال شرکت فورد از جمله شرکت‌هایی بود که با آزمایش تصادف یکی از محصولاتش نشان داد که استفاده از آلومینیوم تفاوتی در استحکام خودروهایش ایجاد نکرده است. امروزه این فلز سبک برخلاف گذشته نقش بسیار بیشتری در صنعت خودروسازی دارد ولی هنوز تفکر قبلی بر بسیاری از فعالان بازار حاکم است.

3- خودروهای هیبریدی سرعت خوبی ندارند!

شاید بیشترین نقش را در ایجاد چنین تصوری در بین مردم از زمان ورود تویوتا پریوس نسل اول و خودروی هیبریدی هوندا بود که با یک موتور یک لیتری به بازار عرضه شد و این تصور که به طور کلی خودروهای هیبریدی سرعت بالایی ندارند، در بین مردم رواج پیدا کرد. اما پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه علی‌الخصوص تولید نسل‌های جدید پریوس و راو4 و مدل هیبریدی لکسوس به طور کلی این باور نادرست از بین رفت ولی هنوز هم افرادی هستند که با فناوری مخالف بوده و به همین دلیل خودروهای هیبریدی را با دلیل سرعت کم به حاشیه می‌رانند!

4- خودروهای شاسی بلند کمترین پایداری را دارند!

از دیگر باورهای نادرست در بین مردم این است که خودروهای اس‌یووی در هنگام تصادفات بیشترین آسیب را می‌بینند و عملا پایداری مناسبی را در هنگام رانندگی در اختیار راننده قرار نمی‌دهند. آنها می‌گویند نوع طراحی این خودروها ایستا نیست و البته باید گفت این باور در ابتدای ورود این خودروها درست بود ولی با طراحی و مهندسی جدید موجود در خودروهای شاسی بلند این موضوع کاملا منتفی است! خودروهای شاسی بلند جدید با امکاناتی همچون کنترل کششی حرفه‌ای و بروز، تنظیمات مدرن چرخ‌دنده‌های الکترونیک و حتی چرخش الکترونیک در شاسی بلندها و … را می‌توان گواه بر این ادعا دانست.

باور نادرست

5- اگر خودرو چهارچرخ متحرک بود پس می‌توان با آن همه جا رفت!

یکی از باورهای نادرست موجود در بین اهالی صنعت خودرو این است که لازمه رفتن به جاده‌های کوهستانی و صعب‌العبور داشتن خودروی چهارچرخ متحرک است ولی آیا باید دید این شرط لازم است یا کافی؟ آیا برای مراجعه به جاده های این چنینی نیاز نیست که ارتفاع خودرو تنظیم باشد؟ لاستیک‌های مناسبی استفاده شود؟ و یا سیستم تعلیق خودرو چک شده و سلامت باشد؟ قطعا هر کدام از این موارد در صورت عدم وجود مشکل بسیار بزرگی برای راننده ایجاد خواهند کرد.

چند مشکل منجر به مرگ خودرو

6- تعویض روغن موتور باید زود به زود انجام شود!

شاید شما هم از شنیدن این جمله تعجب کرده باشید که: روی بسته روغن نوشته 12 هزار تا ولی شما روی 6 هزار تا روغن ماشینتو عوض کن!

چرا باید شرکت سازنده عددی را روی بسته روغن بنویسد در حالیکه قادر به ارائه کیفیتی نیست که مصرف کننده واقعا بتواند از آن مقدار استفاده نماید؟ ولی این باور نادرست از آنجایی است که تعمیرکاران بعضا به دلیل تفکرات قدیمی و تعداد اندکی نیز به دلیل کسب درآمد بیشتر از آن سخن می‌گویند چرا که شاید وجود روغن‌های بی کیفیت در سال‌های دور باعث شده بود که آنها به روغن‌های جدید نیز مشکوک باشند و یا روغن‌های تقلبی این تفکر را ایجاد کرده باشد.

آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باور نادرست

روش و تفکر درست در این زمینه این است که از یک روغن موتور اصل و خوب استفاده کنید و تا 90 درصد عددی که روی آن نوشته شده است (به شرط عدم وجود مشکل در موتور مانند روغن سوزی!) با خیال راحت استفاده کنید و تعویض روغن بعد از این عدد بنا بر صلاحدید شما خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا