مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

با کم ارتفاع‌ترین خودروهای تولید شده تا به امروز آشنا شوید!

در صنعت خودروسازی برخی از محصولات دارای مشخصه‌های خاصی هستند. در این مطلب کم ارتفاع‌ترین خودروهای تولید شده‌ تا به امروز را مورد بررسی قرار می‌دهیم، در ادامه با چرخان همراه باشید.

آلفارومئو 33 استرادل

تنها 18 نمونه از آلفارومئو 33 استرادل تولید شده است. این خودرو از موتور بنزینی 8 سیلندر بهره می‌برد که به صورت دست‌ساز تولید شده است. این موتور قدرتی برابر با 230 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

آلفارومئو 33 استرادل یکی از خودروهای مورد علاقه کلکسیونرها محسوب می‌شود. این خودرو با ارتفاع 99 سانتی‌متری خود در لیست کم‌ارتفاع‌ترین خودروهای تولید شده تا به امروز قرار می‌گیرد.

استون مارتین بولداگ

در ابتدا این خودرو به عنوان یک نمونه اولیه توسعه پیدا کرده بود با این حال در دهه 80 میلادی استون مارتین تصمیم گرفت این خودرو را تولید کند. با توجه به هزینه‌های بالای تولید تنها شاهد ساخت 25 خودروی استون مارتین بولداگ هستیم. این اتومبیل با ارتفاع 1.09 متری خود در لیست کم ارتفاع‌ترین خودروهای تولید شده‌ قرار می‌گیرد.

بی‌ام‌و M1

این محصول یک سوپرکار دهه 70 میلادی محسوب می‌شود که تنها 456 دستگاه از آن تولید شده است. این خودرو از موتور 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید 277 اسب بخار قدرت است.

بی‌ام‌و M1 به وسیله طراح نام آشنای ایتالیایی، جورجتو جوجارو طراحی شده است. ارتفاع این سوپرکار آلمانی به 1.14 متر می‌رسد. این خودرو در لیست کم ارتفاع‌ترین خودروهای تولید شده‌ قرار می‌گیرد.

فراری 512 S Modulo کانسپت

پینینفارینا این خودروی مفهومی را طراحی کرده است. ارتفاع این محصول به 93 سانتی‌متر می‌رسد. فراری 512 S Modulo کانسپت به یک موتور 12 سیلندر مجهز شده که قادر به تولید 550 اسب بخار (410 کیلووات) قدرت است.

Flatmobile

در رابطه با طراحی این خودرو نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. این محصول موفق شده به عنوان کم‌ ارتفاع‌ترین خودرو تولید شده تا به امروز لقب بگیرد. Flatmobile با ارتفاع 48 سانتی‌متری خود توانست در سال 2008 این لقب را تصاحب کند.

فورد GT40

این محصول فورد به علت ارتفاع کم خود در میان علاقه‌مندان به دنیای خودرو شناخته شده است. فورد GT40 تنها 1.01 متر ارتفاع دارد. این خودرو برای چهار بار موفق به کسب جایزه مسابقات 24 ساعته لمانز شده است. تنها 31 نسخه از مدل Mark I این خودرو تولید شده است.

لامبورگینی میورا

این محصول لامبورگینی از طراحی زیبایی بهره می‌برد و مورد علاقه بسیاری از طرفداران این صنعت است. ارتفاع این خودرو به 1.05 متر می‌رسد. توسط این خودرو می‌توان به راحتی در خیابان رانندگی کرد با این حال راننده و سرنشین این خودرو برای سوار شدن به آن مقداری دچار مشکل می‌شوند.

لانچیا استراتوس زیرو کانسپت

در حالی‌که می‌توان خودروی لانچیا استراتوس را در این لیست قرار داد، تصمیم گرفتیم لانچیا استراتوس زیرو کانسپت را به شما معرفی کنیم. این خودرو کانسپت در دهه 70 میلادی معرفی شد. ارتفاع این محصول به 84 سانتی‌متر می‌رسد.

مک‌لارن F1 GTR Long Tail

شرکت مک‌لارن تنها سه نمونه از مدل F1 GTR Long Tail را در سال 1997 تولید کرد. این خودرو قیمت بالایی دارد و به عنوان یک خودرو با ارزش شناخته می‌شود. ارتفاع این سوپر اسپرت برابر با 1.20 متر است. این خودرو در مقایسه با اکثر دستگاه‌های موجود در این لیست ارتفاع بیشتری دارد.

مرسدس بنز CLK GTR

این خودرو نسخه خیابانی یکی از بزرگترین برندگان مسابقات FIA GT محسوب می‌شود. در اواخر دهه 90 میلادی این دستگاه با موتور 7.3 لیتری 12 سیلندر معرفی شد. موتور مورد استفاده در این محصول مشابه با پاگانی زوندا است که قدرتی برابر با 730 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تیراژ مرسدس بنز CLK GTR تنها به 26 دستگاه می‌رسد. ارتفاع این محصول مرسدس بنز برابر با 1.16 متر است.

نیسان R390 GT1

شرکت نیسان در گذشته نسخه خیابانی خودرو برنده مسابقات 24 ساعته لمانز را در اواخر دهه 90 میلادی معرفی کرده است. این خودرو از یک موتور 8 سیلندر با توربوشارژ دوقلو بهره می‌برد. این موتور با حجم 3.5 لیتر قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت است.

نیسان R390 GT1 در حال حاضر در موزه این شرکت در ژاپن در نگهداری می‌شود. ارتفاع کلی این محصول برابر با 1.14 متر است.

پورشه 550 اسپایدر

این محصول به عنوان یک خودرو مسابقه در سال 1953 تولید شد. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر باکسر مجهز شده است که قدرتی برابر با 110 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. وزن و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 550 کیلوگرم و 98 سانتی‌متر است.

پورشه 911 GT1

پورشه تنها 25 نسخه از نمونه خیابانی GT1 911 تولید کرده است. این خودرو با نام Straßenversion شناخته می‌شود. پورشه برای این محصول خود یک موتور مجهز به توربوشارژر دوقلو در نظر گرفته که قدرتی برابر با 544 اسب بخار تولید می‌کند. ارتفاع این خودرو پورشه به 1.14 متر می‌رسد.

پورشه 917K

پورشه برای اینکه بتواند 917K را روانه خیابان‌ها کند بهینه‌سازی‌های فراوانی را بر روی آن انجام داده است.

این خودرو یک سوپراسپرت واقعی محسوب می‌شود که به یک موتور 12 سیلندر با حجم 4.9 لیتر مجهز شده است. قدرت تولیدی این موتور برابر با 630 اسب بخار است. ارتفاع این خودرو پورشه تنها به 940 میلی‌متر می‌رسد.

رنو اسپورت اسپایدر

این خودرو توسط رنو اسپورت طراحی شده و در سال 1966 برای فروش به بازار عرضه شد. در حالی‌که هم‌اکنون تولید چنین محصولی برای شرکت رنو عجیب به‌ نظر می‌رسد، این کمپانی فرانسوی در زمان تولید این خودرو پروژه‌های عجیب مختلفی را دنبال می‌کرد. در این میان به عنوان نمونه می‌توان به Escape F1 کانسپت اشاره کرد.

رنو اسپورت اسپایدر ارتفاعی برابر با 1.25 متر دارد. در این خودرو از یک موتور بنزینی با حجم 2.0 لیتر استفاده شده است که قدرتی برابر با 150 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو به 215 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا