مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

پژو – سیتروئن از صنعت خودروسازی ایران خارج می‌شود

پژو – سیتروئن نامی است که با برجام دوباره به ایران آمد و سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از اهالی صنعت خودرو این بار برخلاف سال‌های 90 و 91 تصور می‌کردند که رفتن این گروه از ایران جزو محالات بوده و این گروه امده است تا خودروسازی ایران را متحول کند ولی انگار این آرزو خیلی زود نقش بر آب شد و رویترز خبر از خروج این گروه از ایران داد!

به گزارش چرخان به نقل از رویترز، گروه PSA که مالکیت برندهای پژوسیتروئن و دی‌اس را دارد از ایران خواهد رفت و همکاری‌هایی که این گروه با ایران‌خودرو و سایپا داشته است ملغی شده و همه چیز همانند 7 سال پیش به یک کمای عمیق فرو خواهد رفت. مدیران این گروه دلیل این تصمیم را تحریم‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که از 6 آگوست آغاز خواهد شد و آنها ضمن تعلیق فعالیت‌هایشان به دنبال کسب معافیت از آمریکا هستند تا سرمایه گذاری‌های خود را در ایران ادامه دهند.

خروج پژو – سیتروئن در حالی رخ می‌دهد که قبل از اینکه گفته میشد این شرکت با حمایت دولت فرانسه و کشورهای اروپایی در ایران باقی خواهد ماند و حتی مدیران سیتروئن گفته بودند تصمیمی برای خروج از ایران ندارند. البته گفتنی است این شرکت هنوز خروج قطعی خود را اعلام نکرده و صرفا برای مذاکره با آمریکا، سرمایه گذاری‌های خود را تعلیق کرده است.

گفتنی است که پژو در پروژه ایکاپ با ایران‌خودرو و سیتروئن نیز همکار سایپا بود که تولیدات مشترک محدودی نیز از این دو شرکت انجام شده ولی آینده حضور این گروه مشخص نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا