مکمل بنزین
خبرداخلی

شرکت‌های خودروساز چینی هم از ایران خارج می‌شوند؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های خودروساز خارجی عطای شراکت در ایران را به لقایش ببخشند و طبق اخباری که در چرخان خوانده‌اید، تابحال بسیاری از برندهای معتبر از ایران خارج شده‌اند ولی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای از احتمال خروج خودروسازان چینی خبر داده است که یک خبر شوکه کننده برای کشور ما بوده و در صورت وقوع، صنعت خودرو ایران دچار بحران عمیقی خواهد شد.

به گزارش چرخان، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون خروج پژو از ایران گفت: ما این موضوع را پیش بینی می‌کردیم و خروج پژو از ایران یک اتفاق طبیعی بود چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند و تصمیمات این کشور بر این شرکت‌ها نیز موثر است.

خودروهای خارجی

وی در ادامه افزود: ما می‌دانیم که پژو رفیق و دوست روزهای خوب ما بوده است و همیشه وقتی روزهای سخت ما فرا می‌رسد، کشور ما را ترک کرده و به فرمان آمریکا گوش فرا داده است و نباید از این اقدام پژو تعجب کنیم چرا که آنها اهل روزهای سخت نیستند. علاوه بر پژو بسیاری از شرکت‌های آلمانی، کره‌ای و ژاپنی هم از ایران خارج شده و خارج خواهند شد و این شرکت‌ها هم تابع تصمیمات آمریکا هستند. حتی این پیش بینی نیز وجود دارد که با تصمیم خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خودروساز چینی نیز از صنعت خودرو ایران خارج شوند!

عزیز اکبریان در ادامه گفت: راه حل این مشکلات این است که ما برنامه ریزی اختصاصی خود را برای صنعت خودروسازی داشته باشیم تا بتوانیم در مواقعی که شرکت‌های خارجی تنهایمان می‌گذارند، گلیم خود را از آب بیرون بکشیم و کمترین ضرر را از اقدامات خارجی ها متحمل شویم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع داخلی‌سازی و ایراداتی که به شرکت‌های خودروساز داخلی گرفته می‌شود، گفت: در هیچ کجای دنیا این موضوع مطرح نیست که همه قطعات یک خودرو به صورت 100 درصد در داخل آن کشور ساخته شود. حتی بنز آلمان هم این ادعا را نمی‌تواند انجام دهد و این نشان دهنده وابستگی به خارج در تمام شرکت‌هاست ولی باید این موضوع به حداقل برسد.

وی در پایان گفت: ما در ایران توانایی برای داخلی‌سازی بسیاری از قطعات و بخش های خودرو را داریم و باید با حمایت از آنها بتوانیم آسیب‌های خروج شرکت‌های خارجی را با این کار کاهش دهیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. قدیما کشوری که تحریم میشد میگفتن نفت برابرغذا……الان…نه میگن نفت برابر اشعالها و ته انبارهای چینی………….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا