مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه لوکسژن S3 با ام جی۳۶۰ توربو؛ شرقی های چابک!

بی تردید، در دنیای امروز که پر از محصولات گوناگون در حوزه خودروها است، اتومبیل‌های چینی نقش مهمی را در برخی از بازارها ایفا می‌کنند. با ورود این محصولات به بازارهای هدفی از جمله ایران، تنوع خودروهای موجود در این مکان‌ها بیشتر شده و خریداران برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود، می‌توانند بین گزینه‌های بیشتری مدل مورد علاقه خود را برگزیده و خریداری نمایند.

بر این اساس، حال در این بررسی قصد داریم یک مقایسه جامع و کلی را درباره دو خودرو تازه وارد به بازار داخلی کشور به نام‌های لوکسژن S3 و ام جی۳۶۰ توربو انجام دهیم و با نگاهی به هر کی از بخش‌های موجود، برتری هر یک از این خودروها را با دیگری در هر قسمت بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو باید گفت که لوکسژن S3 یک سدان شهری نسبتا با کیفیت بوده که به تازگی از سوی خودروسازان تایوان معرفی شده و در بازار ایران، به وسیله شرکت آرمان موتور کویر (نماینده انحصاری لوکسژن) وارد و عرضه خواهد شد.

اما در سوی دیگر این میدان، ام جی 360 توربو نیز یک سدان شهری نسبتا با کیفیت بوده که چند وقتیست وارد بازار وارد بازار داخلی کشور شده است. این خودرو در حال حاضر در شرکت آذویکو (خودروسازان آذربایجان) مونتاژ‌ و به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود.

 

2-طراحی ظاهری

پس از معرفی کلی این دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای ظاهری آن‌ها می‌رسد و همان‌گونه که در مطالب قبلی گفته شد، نمای بیرونی هر مدل بسته به نظر مشتریان، هم میتواند زشت باشد و هم زیبا و نمیتوان به طور قطعی گفت که کدام خودرو زیبا تر از دیگری است. اما در این بخش، به اعقاد کارشناسان، لوکسژن S3 با توجه به طراحی به روز و محنصر به فرد، برتری بیشتری را نسبت به ام جی 360 توربو دارا است.

 

3-طراحی داخلی

پس از بررسی نمای ظاهری این دو خودرو، حال بهتر است نگاهی به نمای داخلی و کابین این دو اتومبیل بی‌اندازیم. در این رابطه، باید گفت که بر خلاف نمای ظاهری که نمی‌توان نظر قطعی را را بیان کرد، نمای داخلی و کابین این دو اتومبیل (لوکسژن S3 و ام جی 360 توربو) زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت بوده و بی شک هم از لحاظ کیفیت متریال داخلی، ابزارک‌ها و ادوات و هم از نظر نمای کلی و منحصر به فرد بودن کابین، لوکسژن S3 خودرویی به مراتب بهتر و پیشرفته تر از ام جی 360 توربو است. (لازم به ذکر است که در این رده قیمتی کیفتی متریال داخلی ام جی 360 توربو نیز خوب ارزیابی می‌شود و این بدین معنا نیست که این خودرو دارای کیفیت ساخت بدی است)

4-پیشرانه و عملکرد

لوکسژن S3 از یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر است قدرتی برابر با ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۰ نیوتن متر را تولید کند که این قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب اولیه لوکسژن S3 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی حدودا 12.1 الی 12.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. همچنین، در زمینه مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که لوکسژن S3 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت میانگین مصرفی برابر با ۶.۳ لیتر بنزین را به خود اختصاص خواهد داد و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ اعلام شده است. (گنجایش باک این خودرو برابر با ۵۱ لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، ام جی 360 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که بر خلاف آریزو، این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۳۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر بوده که این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته (ساخت شرکت آیسین ژاپن)، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز باید بدین صورت گفت که ام جی ۳۶۰ توربو برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با ۹.۶ الی ۹.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن تقریبا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با ۶.۸ الی ۷ لیتر بنزین در است (حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر است)

حال پس از بررسی مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو، نوبت به اعلام برنده در این قسمت می‌رسد که با توجه به مشخصات فنی هر دو خودرو، ام جی 360 توربو به دلیل توان بیشتر موتور، شتاب اولیه کمتر، حداکثر سرعت بیشتر، جعبه دنده بهتر و … پیروز این بخش از مقایسه است.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

لوکسژن S3 با دارا بودن مواردی همچون کیسه هوای ایمنی جانبی و پرده ای، فرمان برقی و کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی به همراه ۶ بلندگو، تنظیم دستی صندلی در ۶ جهت، چراغ‌های جلو هالوژنی و مجهز به دی لایت، کامپیوتر سفری، سانروف، دوربین دید عقب، سیستم مولتی مدیا پیشرفته، صندلی و فرمان با روکش چرم، کروز کنترل، سنسور پارک، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، مجهز به فناوری IT هوشمند سری Think + 4.0 ساخت شرکت HTC تایوان، پخش تصاویر نقاط کور خودرو و سیستم‌های پایداری (ABS – EBD – BAS – CBC – BOS) خودرویی بهتر از ام جی 360 خواهد بود.

6-قیمت در بازار

در زمینه قیمت این دو اتومبیل در بازار داخلی کشور باید بگوییم که لوکسژن S3 هنوز به صورت انبوه وارد بازار داخلی نشده است اما به گفته مدیران ارشد شرکت آرمان موتور کویر، قیمت این سدان کوچک شهری، برابر با 120 میلیون تومان بوده و از اواخر تابستان امسال وارد بازار کشور خواهد شد. اما در سوی دیگر این میدان، ام جی 360 توربو در حال حاضر در بازار داخلی کشور دارای قیمتی برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان با مدل ساختاری 1397 است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا