Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

همه آن چیزی که باید درباره سرویس دوره‌ای کولر خودرو بدانید (ویدئوی اختصاصی)

در فصل تابستان بسیاری از سرنشینان خودروهای سواری ترجیح می‌دهند برای فرار از هوای داغ، سیستم کولر خودرو را به راه‌ اندازند. بنابراین برای داشتن سیستم کولر کارا باید ابتدا آن را به خوبی بشناسیم و بعد از آن دستورات و پیشنهادهای نگه‌داری از آن را در هر شرایط آب و هوایی را بدانیم تا بتوانیم سفر آرام و راحتی را با وسیله نقلیه خود داشته باشیم.

ابتدا باید قطعات و اجزا کولر خودرو را بشناسیم که به طور معمول عبارتند از فن که روی کندانسور یا روی رادیاتور خودرو نصب می‌شود. دومین قطعه مهم و اصلی اواپراتور یا تبخیرکننده وظیفه کاهش گرمای هوای داخل کابین خودرو را بر عهده دارد و در واقع رطوبت هوای داخل کابین را جذب می‌کند. سومین قطعه کندانسور هست که هوای گرم جذب شده توسط اواپراتور را با هوای سرد جابجا می‌کند. از دیگر قطعات موجود در سیستم کولر خودرو کپسول خشک کننده، کمپرسور، شیر انبساط، کلید A/C، فیلترهای هوا، مجموعه شلنگ و لوله و سیم‌کشی هستند و البته در خودروهای سواری متفاوت ممکن است یکی از این تجهیزات کم یا زیاد باشد.

اما برای استفاده مناسب و کارا از سیستم کولر خودرو باید از سالم بودن آن و کافی بودن فشار گاز آن مطمئن بود. به علاوه همیشه بهتر است فیلترهای تصفیه هوای کولر را قبل از روشن کردن تمیز یا تعویض کرد چرا که بسیاری از اوقات با کنترل کردن همین بخش می‌توان سرمای بیشتری را در طی تابستان حس کرد. اگر در طول تابستان خودرویتان را زیر نور مستقیم آفتاب برای چند ساعت پارک کردید و بعد از آن می‌خواهید خودرویتان را روشن و حرکت کنید، بهتر است ابتدا درب‌ها یا پنجره‌ها را نیز باز کرده، خودرویتان را در حالت پارک روشن کرده و تا چند دقیقه کولرتان تا هوای داخل خودرو کمی تعدیل شود و بعد از آن شروع به حرکت کنید.

همه ما می‌دانیم که وقتی کولر خودرو روشن است به موتور خودرو فشار وارد می‌شود، بنابراین بهتر است در سرعت‌های بالا بی‌جهت پدال گاز را فشار ندهید و در سربالایی‌ها کولر خود را خاموش کنید و برای سرازیری‌ها کولر خود را روشن کنید. در آخر باید یادآوری کنیم که همیشه در هنگام روشن بودن کولر پنجره‌ها را همیشه ببندید، این امر باعث می‌شود فشار کمتری به سیستم کولر خود وارد کنید و هوای خنک‌تری داخل کابین داشته باشید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با همه آن چیزی که باید درباره سرویس دوره‌ای کولر خودرو بدانید آشنا شوید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.