مکمل بنزین
خبرداخلی

قوانین جدید راهنمایی و رانندگی که حتما باید بدانید

با ورود به سومین ماه سال 97 بسیاری از سازمان و ارگان‌های دولتی و غیردولتی نسبت به بروزرسانی قوانین و ساختارهای خود اقدام کرده‌اند که در این بین راهنمایی و رانندگی یک از پیشتازان این موضوع بوده و قوانین جدیدی را اعلام کرده که طبق این قوانین و در صورت عدم رعایت آن‌ها، متخلفین با جرایم سنگینی روبرو خواهند شد.

به گزارش چرخان، رئیس‌ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس  راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مصاحبه‌ای از قوانین جدید راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: یکی از مواردی که به تازگی به مصادیق نقص فنی اضافه شده است مربوط به تغییر میزان و رنگ نور چراغ‌های خودرو است که در صورت مشاهده توسط پلیس با جریمه 50 هزار تومانی روبرو خواهد شد.

قوانین جدید راهنمایی و رانندگی که حتما باید بدانید

سرهنگ علی ‌اصغر شریفی رئیس‌ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مصاحبه‌ای پیرامون قوانین جدید گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که هر گونه تغییر در میزان نور و رنگ چراغ‌های خودرو به عنوان تخلف شناخته شده و همانند نقص فنی خودرو با آن برخورد می‌گردد.

رئیس‌ مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به مصادیق این موضوع گفت: به طور مثال می‌توان به چراغ‌های چشمک زن اشاره کرد که توسط بعضی از رانندگان استفاده می‌گردد. همچنین طبق ماده 151 قانون راهنمایی و رانندگی استفاده از چراغ‌های رنگارنگ یکی دیگر از تخلفاتی است که پلیس قطعا با آن برخورد خواهد کرد. رانندگان باید توجه کنند که رنگ استاندارد مورد قبول برای چراغ خودروها سفید یا زرد است و همچنین چراغ‌های عقب خودرو در هنگام ترمز می‌بایست به رنگ قرمز باشند.

وی در پایان افزود: چراغ‌های دنده عقب و همچنین پلاک خودرو می‌بایست به رنگ سفید یا زرد باشد و هر رنگ دیگری قابل قبول نیست. همچنین رنگ چراغ‌های راهنمای جلو زرد و در بخش عقب زرد یا قرمز باشد که در غیر این‌صورت طبق قانون برخورد شده و راننده متخلف با جریمه 50 هزار تومانی روبرو می‌شود. از دیگر مصادیق این تخلف مربوط به استفاده از نورهای خیره کننده در جلوی خودرو و همچنین نور قرمز است که به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین شرایط و قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۹۷ که باید بدانید

رانندگان اسنپ و تپسی با چه شرایطی می‌توانند در فرودگاه امام مسافرگیری کنند؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یه بند به این قوانین اضاف کنید که این قوانین مربوط به تهران میشه در اهواز پلیس نمی تونه با سد معبر و پارک دوبل و سرعت و حرکات مارپیچ و خیلی از جرایم برخورد کنه
    فقط و فقط باید کمربند ببندی و هر جور دلت بخواد رانندگی کنی

  2. چه خوب هم برادران عزیزراهوربااینائی که گفتیدبرخوردمیکنند!!!!چراغهای زنون که واقعاکورمیکنه ادموبریدن کمک فنرهای ماشین وخواباندن روکف اسفالت صدای سابهای پشت صندوق عقب بوقهای معروف بنزی گوشخراش واعصاب بهم زن چقدرهم بااینابرخوردمیشه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا