مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

قیمت‌های عجیب و غریب اتومبیل‌ها در آشفته بازار خودرویی کشور (خردادماه 97)

همان گونه که می‌دانید، در حال حاضر قیمت گذاری بر روی خودرو در بازار داخلی کشور بسیار بد انجام شده و محصولات حاضر در این بازار، دارای حباب قیمتی شدیدی هستند. تفاوت قیمت برخی خودروها از کارخانه تا بازار آزاد، آنچنان زیاد شده که هیچ خریداری سمت انتخاب این محصولات نمی‌رود.

در این بررسی قصد داریم با نگاهی به بازار خودرویی کشور، برخی از مدل‌ها که دارای قیمتی عجیب و غیر منطقی هستند را در بازار داخلی کشور معرفی کنیم. (لازم به یاداوریست که قیمت خودروهای اعلامی در این گزارش، برابر با تاریخ 20 خردادماه سال جاری است)

1-ساندرو استپ وی

بی تردید، یکی از اتومبیل‌هایی که در آشفته بازار خودرویی کشور در این مدت، افزایش قیمت کذایی را داشته است، ساندرو استپ وی اتوماتیک نام دارد. استپ وی محصول مشترک شرکت پارس خودرو با کمپانی فرانسوی رنو بوده که در روزهای اول ورود خود به کشور، دارای قیمتی برابر با 57 میلیون تومان بود. اما در حال حاضر قیمت نمونه صفر کیلومتر استپ وی با مدل 97، بیش از 83 میلیون تومان در بازار داخلی کشور است.

پژو 207 هاچ بك2-پژو 207 اتوماتیک

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان از قیمت آن در بازار ابراز شگفتی کرد، 207 اتوماتیک نام دارد. گروه صنعتی ایران خودرو پس از تولید مجدد این خودرو، قیمت نمونه اتوماتیک آن را در روزهای اول برابر با 47 الی 50 میلوین تومان معین کرد، اما در حال حاضر، 207 اتوماتیک در نمونه صفر کیلومتر خود، قیمتی بیش از 67 میلیون تومان را در بازار دارا است.

3-مزدا 3 نیو (تیپ 4)

یکی دیگر از خودروهایی که قیمت نهایی آن در بازار آزاد شیب صعودی شدیدی را طی کرده است، مزدا 3 نیو (تیپ 4) نام دارد. این خودرو در خردادماه سال گذشته، دارای قیمتی کمتر از 130 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر خود بود، اما در حال حاضر، قیمت مزدا 3 نیو (تیپ 4) صفر کیلومتر در بازار برابر با 225 الی 230 میلیون تومان اعلام شده است.

4-سراتو سایپا 2000 (آپشنال)

از دیگر خودروهایی که قیمت آن در بازار آزاد شیب صعودی شدیدی را طی کرده است، سراتو سایپا 2000 نام دارد. سراتو 2000 آپشنال در خرداد ماه سال گذشته، دارای قیمتی برابر با 86 الی 88 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر خود بود، اما در حال حاضر، قیمت این خودرو بیش از 145 میلیون تومان در بازار آزاد است.

5-هایما S7 توربو

یکی دیگر از خودروهایی که قیمتی غیر واقعی را در بازار داخلی کشور دارا است، هایما S7 توربو نام دارد. هایما S7 توربو در نیمه دوم سال گذشته، دارای قیمتی بین 99 الی 105 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر قیمت نمونه صفر کیلومتر این خودرو، بیش از 137 میلیون تومان در بازار آزاد است.

6-جک S5 اتوماتیک

از دیگر خودروهایی که می‌توان از قیمت آن غیر منطقی آن در بازار داخلی کشور ابراز شگفتی کرد، جک S5 اتوماتیک نام دارد. جک S5 اتوماتیک در سال گذشته دارای قیمتی برابر با 94 الی 96 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر بود، اما در حال حاضر، قیمت این خودرو در بازار آزاد بیش از 133 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر است.

7-بورگوارد BX7

یکی دیگر از خودروهایی که قیمت آن در بازار آزاد موجب تعجب تمامی کارشناسان شده است، بورگوارد BX7 نام دارد. این خودرو متعلق به یک برند چینی-آلمانی بوده که به وسیله شرکت کیان موتور وارنا، وارد بازار خودرویی کشور شده و در حال حاضر قیمتی بیش از 400 میلیون تومان را در بازار آزاد دارا است که این مبلغ نشان دهنده اختلاف صد میلیون تومانی قیمت نمایندگی با بازار است. (در برخی موارد قیمت این مدل حتی بیش از 430 میلیون تومان نیز اعلام شده است)

8-سانگ یانگ تیوولی

از دیگر خودروهای وارداتی در بازار داخلی کشور که قیمت آن در حال حاضر بسیار غیر منطقی است، سانگ یانگ تیوولی نام دارد. قیمت این خودرو در خردادماه سال گذشته، در نمونه صفر کیلومتر کمتر از 120 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر، سانگ یانگ تیوولی قیمتی بیش از 200 میلیون تومان را در بازار داخلی کشور دارا است.

9-پژو 2008

از دیگر خودروهای حاشیه ساز که قیمت آن در بازار داخلی کشور هر لحظه در حال افزایش است، پژو 2008 نام دارد. پژو 2008 در روزهای ابتدایی ورود خود به بازار کشور، دارای قیمتی کمتر از 120 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر، قیمت این خودرو بیش از 185 میلیون تومان اعلام شده است.

10-فولکس واگن پاسات

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توان از قیمت آن در بازار داخلی کشور ابراز شگفتی کرد، فولکس واگن پاسات نام دارد. این خودرو توسط شرکت ماموت خودرو واراد بازار داخلی کشور گردید، به سرعت طعمه‌ای مناسب برای دلالان بازار شد و قیمت آن که در روزهای اول برابر با 275 میلیون تومان معین شده بود، به بیش از 470 میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

11-بی‌ام‌و ایکس 4

بی تردید، می‌توان از بی ام و X4 به عنوان یکی از سر دم داران افزایش قیمت بی رویه در بازار داخلی کشور یاد کرد. X4 در  خردادماه سال گذشته در فول ترین نمونه خود به صورت صفر کیلومتر، دارای قیمتی برابر با 430 میلیون تومان بود. اما در حال حاضر همین خودرو به صورت صفر کیلومتر با مدل 2017، دارای قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در بازار آزاد است.

12-دنا پلاس توربو

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان از افزایش قیمت بی رویه آن ابراز نگرانی کرد، دنا پلاس توربو نام دارد. دنا پلاس توربو توسط گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان نمونه سریع تر نسخه پلاس ساده تولید و به بازار داخلی کشور می‌شود. این خودرو در هنگام ورود به بازار، دارای قیمتی برابر با 57 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر بود، اما در حال حاضر قیمت این مدل بیش از 70 میلیون تومان در بازار آزاد اعلام شده است.

13-هیوندای سانتافه

از دیگر خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان مدلی با افزایش قیمت بیش از حد یاد کرد کرد، هیوندای سانتافه نام دارد. این خودرو در چند سال اخیر به عنوان محبوب ترین اتومبیل وارداتی به کشور محسوب شده و همواره از آمار فروش بسیار بالایی برخوردار بوده است. سانتافه در خردادماه سال گذشته در فول ترین نمونه خود با مدل ساختاری 2017، دارای قیمتی کمتر از 240 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر قیمت این خودرو با همین مشخصات، بیش از 450 میلیون تومان اعلام شده است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. چه احمقی 83 میلیون تو بازار میده ساندرو!!!

    خب میره از کمپانی پارس خودرو یک برلیانس کراس می خره

    هر چی می کشیم از مردم خودمون می کشیم!

    1. بازار ماشین دست دلالاس، اگه ماشین به قیمت کمپانی باشه که سودی برا دلال نداره

  2. ای کاش حقوق ما کارمندها هم اینطوری میرفت بالا بلکه بتوانیم یک عدد خودرو از دور خارج شده 30سال پیش را بخریم و ذوق کنیم

  3. لعنت خدا بر باعث وبانی گرانی خودرو درایران انشاالله این پول خرج دواودکتر براشون باشه دولت ماهم هم خو دش هالو هم مردم راهالو فرض کرده کشورما ازلحا ظ خودرو ازافغانستان بدتر شده به خاطر یه مشت سود جو ازخدا بیخبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا