مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تولیدات دنا در کارخانه خزر آذربایجان روانه بازار شد

یکی از اخبار خوبی که سال گذشته آن را مخابره کردیم، خبر همکاری ایران‌خودرو با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه خودرو در کشور آذربایجان بود که همکاری این دو شرکت منجر به راه اندازی کارخانه خودروسازی در کشور آذربایجان شده و فناوری تولید محصولات خودروساز ایرانی مانند دنا به این کشور منتقل شد.

به گزارش چرخان، شرکت آذرماش یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه خودروسازی در کشور آذربایجان است که با همکاری ایران‌خودرو توانسته اولین سری خودروهای دنا را که تولید کارخانه مشترک ایران و آذربایجان است، رونمایی و به مشتریان ارائه نماید.

دناطبق گفته مدیرعامل شرکت آذرماش، 100 خودرو در ابتدا تولید شده است که همگی این خودروها به صورت پیش فروش توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها خریداری شده و فعلا عرضه مستقیم در بازار ندارند. به نظر می‌رسد با توجه به سرعت کم تولید و حجم اندک تولید خودرو در کارخانه آذرماش، عرضه گسترده محصولات این شرکت به مردم روند طولانی خواهد داشت.

دناپلاسوی در این مصاحبه گفت: البته ما از هفته آتی فروش محصولات خود را آغاز خواهیم کرد و سه نمایندگی در شهرهای مختلف آذربایجان از جمله باکو، اقدام به فروش خواهند نمود. محصولات این شرکت که به طور گسترده به مشتریان فروخته خواهد شد عبارتند از: خزر SD و خزر LD که نام‎های آذربایجانی محصولات خودروساز ایرانی است.

طبق اعلام مسئولین این شرکت آذربایجانی، قیمت مدل اول ارائه شده از این شرکت چیزی در حدود 9400 دلار و نوع دوم نیز 10600 دلار خواهد بود.( با توجه به این ارقام به نظر می‌رسد قیمت دنا در ایران نیز چیزی در حدود 70 میلیون تومان خواهد بود، اتفاقی که در بازار آزاد رخ داده است)

دنامسئولین شرکت آذرماش در اقدامی جالب، تسهیلات بسیار ویژه‌ای برای خریداران این خودروها برقرار نموده‌اند که مشتریان می‌توانند با پرداخت 20 درصد مبلغ خودرو اقدام به خرید اقساطی آن کرده و مابقی مبلغ را در اقساط بلند مدت پرداخت نمایند. همچنین از دیگر ویژگی‌های خودروهای تولیدی این شرکت استفاده از استانداردهای یورو 5 است که با توجه قوانین سخت گیرانه اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای اطراف آذربایجان، یک نیاز بسیار ضروری بوده است.

لازم به ذکر است که سرمایه اولیه این شرکت مشترک چیزی در حدود 24 میلیون منات آذربایجان بوده که 25 درصد از این مبلغ توسط گروه خودروسازی ایران‌خودرو تامین و پرداخت شده است و این شرکت صرفا مسئول انتقال تکنولوژی و آموزش و مدیریت راهبردی اقدامات در این شرکت خارجی است. توافقات اولیه راه اندازی این شرکت در سال 2016  با حضور وزرای صنعت ایران و آذربایجان انجام شده بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا