مکمل بنزین
خبرداخلی

افزایش قیمت خودروها رسمی شد؛ اجرا از اول تیر

قیمت خودروها در بازار آزاد به شدت افزایش یافته و بعضا تا 20 میلیون تومان تفاوت قیمت کارخانه و بازار وجود دارد که این موضوع به گفته بعضی از نماینده‌ها به دلیل احتکاری است که توسط خودروسازان صورت گرفته است ولی امروز شورای رقابت با ورود به این موضوع مجوز افزایش قیمت 5.6 تا 7.1 درصدی قیمت خودروها را صادر کرد.

به گزارش چرخان، شورای رقابت که از چندی پیش به دنبال برگزاری جلسه برای بررسی افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی بود، در جدیدترین اطلاعیه خود از موافقت با افزایش قیمت 5.6 تا 7.1 درصدی قیمت خودروها خبر داد که شنیده‌های خبرنگار چرخان از ایران‌خودرو و سایپا حکایت از عدم رضایت آنها دارد.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروهارضا شیوا رییس شورای رقابت در مصاحبه‌ای پیرامون افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: با توجه به محاسباتی که پیرامون هزینه خودروسازان و قطعات و مواد اولیه استفاده شده آنها صورت گرفته است، دستور افزایش قیمت را صادر کردیم تا خودروسازان بتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند.

طبق اعلام شیوا محصولات ایران‌خودرو به صورت متوسط 7.18 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرده است. همچنین دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا مجاز به افزایش قیمت 7.01 درصدی شد. همچنین مدیران خودرو دیگر خودروساز کشور مجاز به افزایش قیمت 5.62 درصدی شد.

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرورضا شیوا رییس شورای رقابت در پایان افزود: خودروسازان از اول تیرماه سال جاری امکان افزایش قیمت خواهند داشت و تا سقف اعلامی مجاز به افزایش هستند.

با توجه به اطلاعات دریافتی خبرنگار چرخان از شرکت‌های خودروساز مذکور علی‌الخصوص سایپا و ایران‌خودرو، افزایش قیمت مجاز شده مورد رضایت آنها نیست و این شرکت‌ها به دنبال افزایش قیمت بالای 10 درصد هستند تا بتوانند هزینه افزایش نرخ ارز و دیگر هزینه‌های خود را جبران کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. حالا ساندرو که قبلا تو اردیبهشت ۴ تومن گرون شد بازم با این درصد گرون تر میشه یا منظور همون قیمته که گرون شده ماه پیش؟

  2. این افزایش مربوط به خودروهای زیر 45 میلیون هست بالای 45 که خودشون بدون کسب اجازه شورتی رقابت میتونن افزایش بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا