مکمل بنزین
خبرداخلی

رده‌بندی کیفی خودروها اعلام شد؛ پژو 2008 بهترین خودروی ایران شناخته شد

رده بندی کیفی خودروها که معمولا به صورت ماهیانه توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام می‌شود، حواشی زیادی برای خودروسازان به همراه داشته و این آمار برای بسیاری از محصولات و شرکت‌ها نیز دستاویز تبلیغات و فروش بیشتر می‌شود. طبق روال ماه‌های گذشته، پراید بازهم بدترین خودرو از نظر کیفیت شده و ایران‌خودرو نسبت به سایپا وضعیت بهتری داشته است.

به گزارش چرخان، سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدیدترین آماری که از رده بندی کیفی خودروها در ایران اعلام کرده است، تغییر آنچنانی در خودروهای زیر 50 میلیون تومان نداده و کماکان پراید را به عنوان بدترین خودروی صنعت خودروسازی کشور معرفی کرد.

میزان تولید خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری 96 هزار و 492 دستگاه بوده که 99 درصد از این تعداد متعلق به خودروهای سبک و 1 درصد نیز متعلق به خودروهای سنگین و تجاری بوده است.

طبق این گزارش در گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان محصولات گروه خانواده پراید سایپا حضور دارند که بهترین مدل این گروه سایپا 131 با دوستاره کیفی است و بدترین خودروی این خانواده نیز همان گران‌ترین مدل پراید است. به طور کلی بدترین خودروی کیفی کشور پراید 111 متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

سایپا خودروهای داخلیدر گروه خودروهای بین 25 تا 50 میلیون تومان که شلوغ‌ترین رده خودروها نیز هست، رنو ساندرو متعلق به شرکت پارس خودرو با کسب 4 ستاره کیفی بهترین رتبه را از آن خود کرد. رتبه بعدی به پژو 207 اتوماتیک از ایران‌خودرو تعلق گرفته و سومین رتبه نیز از آن تندر 90 پلاس شد که جزو محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شود. نکته جالب در این رده بندی اختصاص رتبه‌های 3 تا 7 این رده بندی به انواع تندر 90 در ایران است!

بدترین خودروهای این رده بندی نیز به محصولات سایپا تعلق گرفته که تیبا 2 بدترین خودرو از نظر کیفیت و ساینا و تیبا صندوقدار در رده‌های بعدی هستند. البته گفتنی است که این سه محصول موفق به کسب دو ستاره کیفی شدند.

در رده خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان نیز 5 خودرو حضور دارند که بسترن B30 گروه بهمن به عنوان بهترین خودرو انتخاب شده و چانگان از گروه سایپا و آریزو 5 از مدیران خودرو رده‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. برلیانس 330 پارس خودرو و لیفان ایکس60 در رده‌های بعدی این بازه قیمتی هستند که کسب دو ستاره کیفی توسط ایکس 60 نکته عجیب این آمار است.

در رده خودروهای 75 تا 100 میلیون تومان نیز بهترین خودرو متعلق به سایپا با محصول کیا سراتو این شرکت است. هیوندای آی20 کرمان موتور در رتبه دوم و تیگو 5 از مدیران خودرو در رتبه سوم قرار دارند. بدترین خودروی این بازه قیمتی نیز جک اس5 کرمان موتور با 3 ستاره کیفی است.

در رده قیمتی خودروهای بالای 100 میلیون تومان نیز نام 3 خودرو دیده می‌شود که بهترین خودروی این رده پژو 2008 با 4 ستاره کیفیت متعلق به گروه خودروسازی ایران‌خودرو است. نیومزدا 3 گروه بهمن در رتبه دوم با 4 ستاره کیفی و سوزوکی گرند ویتارا متعلق به شرکت ایران‌خودرو در رتبه سوم قرار دارند. به طور کلی پژو 2008 بهترین خودروی با کیفیت ایران شناخته شد.

همچنین در رده وانت‌های تولید داخل کمتر از 50 میلیون تومان وانت تندر ایران‌خودرو به عنوان کیفی‌ترین خودرو شناخته شد. همچنین بدترین خودرو این گروه وانت نیسان زامیاد انتخاب شده و نکته عجیب این لیست نبود پراید 151 است که احتمالا به کلی مسئولین این سازمان آن را به عنوان وانت قبول ندارند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا