مکمل بنزین
تماشاخانه

مقایسه مرسدس AMG S63 و بی‌ام‌و M760 (ویدئوی اختصاصی)

دو خودروی لوکس و اسپرت مرسدس بنز AMG S63 و بی‌ام‌و M760 در بازار جهانی رقیب همدیگر محسوب می‌شوند و به همین دلیل بسیاری از خریداران خودرو به دنبال مقایسه عملکرد این دو خودرو در تست‌های مختلف هستند. در این مطلب نگاهی به مشخصات و ویژگیهای این دو خودرو می‌اندازیم و بعد از آن عملکردشان را در مسابقه درگ، تعویض دنده و سیستم ترمز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مرسدس بنز AMG E63 مجهز به پیشرانه ۸ لیتری توربو با گنجایش ۴.۰ لیتری است که در بازار جهانی هر دو نسخه تک محوره و دو محوره آن وجود دارد. پیشرانه این خودرو قادر است حداکثر ۶۰۳ اسب بخار قدرت خروجی و ۶۲۷ پوند فوت گشتاور تولید کند. همچنین با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک آن می‌توانید تنها در ۳.۳ ثانیه شتاب این خودرو را از ۰ تا ۱۰۰ برسانید. به علاوه این خودرو مجهز به سیستم ECO روشن/خاموش است که می‌تواند مصرف سوخت خودرو را کنترل بیشتری کند و به عبارتی سوخت را بهینه مصرف کند.

از سوی دیگر سدان لوکس بی‌ام‌و M760 دارای پیشرانه ۱۲ سیلندری توئین توربو با گنجایش ۶.۶ لیتری است که می‌تواند ۶۰۱ اسب بخار خروجی تولید کند و حداکثر گشتاوری معادل ۵۹۰ پوند فوت داشته باشد. این خودروی پرسرعت تنها در ۳.۷ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و راننده آن می‌تواند در جاده‌ها با حداکثر سرعتی برابر ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت براند. البته یکی از ضعف‌های بزرگ این خودروی لوکس اسپرت وزن سنگین آن هست که شاید باعث شده هندلینگ آن در سرعت‌های بالا زیاد خوب نباشد.

در این مقایسه ابتدا درگ دو خودروی بی‌ام‌و M760 و مرسدس AMG E63 تا ۴۰۰ کیلومتر مورد بررسی قرار گرفت و برنده این مسابقه بی‌ام‌و M760 بود که توانست پس از ۱۰.۳ ثانیه از خط پایان بگذرد ولی مرسدس تنها بعد از دو ثانیه از خط پایان گذشت. در مسابقه تعویض دنده و بررسی عملکرد گیربکس، هر دو خودرو بعد از داشتن سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شروع به تعویض دنده کردند که در این مسابقه مرسدس بنز AMG E63  توانست سریع‌تر واکنش نشان دهد و برنده این قسمت از مسابقه سه‌ گانه شود.

در مسابقه آخر که مربوط به تست سیستم ترمز بود هر دو خودرو در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ترمز کردند که این خودروی بی‌ام‌و M760 بود که با اختلاف ناچیز توانست سریع‌تر بایستد. در نهایت باید گفت که برنده این مقایسه سدان بی‌ام‌و M760 است که توانست با اختلاف ناچیز یک پله بالاتر از مرسدس بنز AMG E63 قرار بگیرد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه جذاب بین دو خودروی مرسدس بنز AMG S63 و بی‌ام‌و M760 را تماشا کنید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا