مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه چانگان CS35 با جک S5؛ چینی‌های خوش شانس!

برخی خریداران هنگام خرید خودرو مورد علاقه خود، با مسائلی همچون عدم بودجه کافی و یا محدودیت‌هایی رو به رو بوده و نمی‌توانند به راحتی اتومبیل مورد علاقه خود را خریداری نمایند.

در این مطلب می‌خواهیم با نگاهی به بازار خودرویی کشور و سقف بودجه‌ای برابر با 85 میلیون تومان، مقایسه ای را بین دو خودرو با نام‌های چانگان CS35 و جک S5 انجام دهیم و با نگاهی کلی به این دو مدل، برتری هر یک را نسبت به دیگری در هر بخش بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو باید بگوییم که جک S5 دنده‌ای نخستین بار در اوایل سال 1394 شمسی، توسط گروه صنعتی کرمان خودرو با همکاری برند چینی جک به بازار داخلی کشور عرضه شد و توانست به عنوان یک کراس اوور متوسط شهری و پر قدرت، آمار فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد و یکی از محبوب ترین خودروهای بازار لقب گیرد.

اما در سوی دیگر این میدان، چانگان CS35 نیز در حال حاضر یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار داخلی کشور شناخته شده و به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری، توانسته است مشتریان زیادی را به سوی خود جذب نماید. این خودرو نخستین بار در سال 1394 شمسی به صورت وارداتی وارد بازار شد و پس از مدتی با همکاری برند چینی چانگان و گروه خودروسازی سایپا، چانگان CS35 وارد خط تولید سایپا شد.

 

 

2-طراحی ظاهری

در رابطه با طراحی ظاهری این دو خودرو، همانگونه که در مطالب اخیر گفته شد، نمای بیرونی هر اتومبیل بسته به نظر مشتریان هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کدام مدل خودرویی زیبا تر از دیگری است و باید در این بخش هر دو خودرو را با یکدیگر برابر دانست.

3-طراحی داخلی و کابین

پس از طراحی ظاهری، حال نوبت به نمای داخلی و کابین این دو مدل می‌رسد که در این باره باید گفت جک S5 دنده‌ای به دلیل اینکه در یک کلاس بالاتر از چانگان CS 35 قرار دارد، دارای اتاقی بزرگ تر و راحت تر بوده و طراحی ادوات و ابزارک‌های درون کابین آن نسبتا بهتر از چانگان CS 35 است.

اما لازم به یاداوریست که نمای داخلی CS 35 نیز زیبا بوده و شاید برخی از مشتریان معتقد باشند که کابین این خودرو زیبا تر از جک S5 است. همچنین، پیرامون کیفیت ساخت کابین هر دو خودرو باید گفت که جنس متریال به کار رفته در این بخش متوسط و تا حدودی رضایت بخش بوده و با توجه به بودجه مورد نظر، هر دو اتومبیل می‌توانند در این بخش نظر خریداران را به خود جلب نمایند.

4-مشخصات فنی و عملکرد

چانگان cs35 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۰ نیوتن متر است. این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

چانگان cs35 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با ۱۴.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با ۱۱.۱ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف چانگان cs35 برابر با ۶.۱ لیتر بنزین خواهد بود که در سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو برابر با ۷.۵ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر است. (چانگان cs35 دارای گنجایش باکی برابر با ۵۲ لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است)

اما در سوی دیگر این میدان، جکS5 دنده‌ای، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاوری برابر با 235 نیوتن متر است که این نیرو تولید توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در زمینه عملکرد نیز جکS5  دنده‌ای برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 10.5 الی 11 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، پیرامون مصرف سوخت این خودرو باید بگوییم که جک S5 دنده‌ای در صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 8.5 الی 8.9 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. (حجم باک جک S5 برابر با 55 لیتر اعلام شده است)

حال نوبت به اعلام پیروز در این قسمت می‌رسد که بخش اول چانگان cs35 با دارا بودن میانگین مصرف سوخت کمتر و برد مسافتی بیشتر نسبت به جک S5، پیروز اعلام شده و در بخش دوم، جکS5  دنده‌ای با دارا بودن شتاب اولیه و ثانویه بهتر، قدرت تولیدی بیشتر، جادار تر بودن و … پیروز است.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید بگوییم هر دو خودرو با دارا بودن امکانات مناسب و رضایت بخش، در این بخش با یکدیگر برابر بوده و اگر بخواهیم به برخی از آپشن‌های مهم این دو مدل اشاره کنیم، برای چانگان cs35 می‌توان مواردی همچون سانروف، کروز کنترل، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تاشو و … را نام برد.

و در سوی دیگر این میدان، برای جک S5 دنده‌ای، می‌توان به مواردی همچون ترمز ضدقفل،  سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز اضطراری EBA، مجهز به سیستم ISOFIX، آنتن شیشه‌ای، خروجی پاور 12 ولت، فرمان الکترونیکی + Servomotor، اخطار دهنده فشار باد چرخ‌ها، سیستم ضد سرقت، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت، چراغ‌های جلو برقی، چراغ های عقب LED، آینه‌های جانبی برقی تاشونده همراه با گرمکن، سان روف و …اشاره کرد.

6-استهلاک و سرویس‌های دوره‌ای

پیرامون استهلاک و سرویس‌های دوره‌ای این دو خودرو باید گفت جک S5 دنده‌ای در هر 4950 الی 5500 کیلومتر، نیازمند بررسی و سرویس‌های دوره‌ای بوده که این موارد شامل هزینه ای برابر با 225 الی 250 هزار تومان بوده و به دلیل توربو بودن موتور این خودرو، جک S5 خودرویی بسیار حساس بوده و باید همواره به تاریخ سرویس‌های آن و نوع سوخت استفاده شده دقت کرد.

اما در سوی دیگر این میدان، چانگان cs35 در هر 5100 الی 5500 کیلومتر، نیازمند بررسی و سرویس‌های دوره‌ای بوده که این موارد شامل هزینه‌ای برابر با 125 الی 150 هزار تومان است و در این بخش چانگان cs35 به دلیل هزینه سرویس کمتر و موتوری با دوام تر، پیروز این قسمت از مقایسه است.

7-قیمت در بازار

سرانجام، در رابطه با قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور، باید گفت که با توجه به بودجه معین شده، اگر شخصی بخواهد جک S5 دنده‌ای را خریداری کند، با سقف بودجه 85 میلیون تومان، در این آشفته بازار خودرویی کشور تنها می‌توان مدل 1394 این اتومبیل را با کارکردی کمتر از 73 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی، ظاهری و جانبی (بیمه نامه بلند مدت و ..) تهیه نماید.

اما در سوی دیگر این میدان، قیمت چانگان cs35 در بازار خودرویی کشور دارای حباب قیمتی بوده و فروشندگان برای فروش این خودرو به خریداران با مدل ساختاری 1397، مبالغی مابین 82 تا 90 میلیون تومان را اعلام می‌نمایند و ما در این مقایسه، قیمت این خودرو را به صورت پیش فرض برابر با 85 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

به سوپر گروه تلگرامی چانگان CS35 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. اصلا می خواید استارت بزنید مقایسه پراید با ماشینهای زیر
    405، پارس، سمند، برلیانس، دنا، رانا، 206، 207

    این همه اخبار خودرویی مختلف
    این همه محصول جدید تو دنیا
    چه خبره مطلب کم میارید دیگه ماشینهایی که تو کلاس های مختلف هستن رو با هم مقایسه می کنید. چرا؟؟؟

  2. جک اس 5 که بنجل بود.یکیشو داشتم مشکل گیربکس داشت و تا روز آخر که فروختمش این بی وجدانای نمایندگی کرمان خودرو هیچ کاری واسم نکردن.واقعا نامردن

  3. مقایسه کاملا بی ربط کردید .
    ضمنا چرا مطالب قدیمی رو ارسال میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. مقایسه جالبی بود. اما با اینکه امکانات جک 5 بیشتر هست ولی در مقایسه با مصرف سوخت، طراحی زیبا و به روز ، قیمت مناسب تر ، باید بگم پیروز قطعی میدان چانگان است.

  5. جک ۵ جز کپی های چینیه و دوستان بنده که این ماشین رو داشتن اصلا راضی نبودن ولی چانگان نسبت به قیمت و ظاهرش به نظر خودروی مناسب تری نسبت به جک ۵ هستش اونایی که قصد خرید دارن گول مطالب تو سایتها رو نخورن حداقل کاری که میتونن بکنن ازونایی که این دوتا ماشین رو داشتن سوال کنن در آخر به نظر بنده چانگان ماشین بهتریه

  6. چانگان خیلی عالیه کم خرج و کم مصرف و خیلی خوش فرمان

  7. فقط جک S5 اونم دنده ایی
    فوقش تو صد کیلومتر اونم 4 لیتر بیشتر بنزین بخورد درعوض جادار ونرم وراحت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا