مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان برقی جدید BYD e5 در چین رونمایی شد

برند BYD یکی از برندهای شناخته شده برای محصولات نقلیه برقی در چین است. به علاوه این برند نیز توانسته در بازار ایران نیز خوب بدرخشد. به تازگی نیز سدان برقی جدید BYD e5 برای بازار چین رونمایی شد که با طراحی ظاهری آن در نگاه اول تداعی کننده صورت اژدهاست که با فرهنگ چینی کاملا مطابقت دارد. از این رو بسیاری از کارشناسان خودرو در چین شانس فروش بالای این خودرو را زیاد تخمین زده‌اند.

سدان برقی BYD e5 در اکتبر سال جاری میلادی به طور رسمی وارد بازار چین می‌شود. در حال حاضر نسخه معمولی از سدان BYD e5 در بازار چین با قیمت حدودی ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این مدل مجهز به پیشرانه برقی با قدرت خروجی ۲۱۸ اسب بخار است و با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. البته احتمال دارد مدل جدید با قیمت ارزان‌تر و با نسخه‌های مختلف پیشرانه وارد بازار چین شوند. همچنین این سدان برقی دارای طول ۴۷۰۰، پهنا ۱۷۹۰ و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور چرخ‌ها ۲۶۷۰ میلی‌متر خواهد بود که نسبت به نسخه‌های قبلی کمی‌ جمع‌ و جورتر است.

با توجه به گسترش خودروهای برقی در بازار خودروی چین و پیشرفت فناوری خودروهای سبز قیمت خودروهای برقی بالتبع پایین می‌آید. به احتمال زیاد اولین نسخه از سدان برقی جدید BYD e5 با پیشرانه‌ای با قدرت ۱۳۵ اسب بخار وارد بازار می‌شود و بعد از چند ماه نسخه‌های دیگر از این خودرو راهی بازار می‌شوند. بسیاری از کارشناسان معتقدند مسئولان BYD برای فروش هر چه بیشتر نسخه‌های قدیمی را نیز در کنار نسخه‌های جدید قرار خواهد داد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا