مکمل بنزین
گوناگونخبر

استفاده از کامپیوترهای کوانتومی برای ساخت باتری‌های خودرو توسط فولکس‌واگن

یکی از برندهای معروف و همیشه خبرساز فولکس‌واگن است، این بار این خودروساز آلمانی به کمک کامپیوترهای کوانتومی در حال بهبود و ساخت بهتر باتری‌ خودروهای برقی است. مهندسان فولکس‌واگن با همکاری آزمایشگاه CODE در سانفرانسیکوی آمریکا شبیه‌سازی مولکولی از زنجیره‌های لیتیوم-هیدروژن و کربنی را انجام می‌دهند که به تازگی این مبحث روی کامپیوترهای کوانتومی شروع به کار شده است.

با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی، فولکس‌واگن می‌تواند ترکیبات شیمیایی یک باتری را تعویض کند و برای ترکیبات مختلف بررسی و تحلیل‌های مختلف از جمله وزن سبک‌تر باتری و قدرت خروجی هر چه بیشتر باتری را انجام دهد. در نهایت با آنالیزهای انجام شده می‌توان بهترین محصول با بهترین طراحی را روی خط تولید برد. پروسه کار کردن و بهبود بخشیدن باتری خودروهای برقی بحثی است که بسیاری از خودروسازان مشهور جهان به دنبال آن هستند و در چندین سال گذشته مقالات و نتایج زیادی به چاپ رسیده است.

سرپرست بخش تحقیقات آزمایشگاه CODE در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که این گروه مهندسی به سختی در حال تلاش هستند تا پتانسیل کاری و پیشرفت کامپیوترهای کوانتومی را برای موضوع مورد نظر گسترش دهند. در حال حاضر یکی از مباحث اصلی این پروژه کاری استفاده از نوع مواد الکتروشیمیایی است که دانشمندان بر روی آن کار می‌کنند.

بهبود عملکرد باتری خودروها یکی از اولین و تازه‌ترین کارهایی است که با کامپیوترهای کوانتومی انجام می‌گیرد. بسیاری از دانشمندان معتقدند کار کردن با کامپیوترهای کوانتومی در زمینه صنعت خودروسازی می‌تواند ایجاد هزاران شغل کند. از این رو کار کردن با برند فولکس‌واگن توانسته بسیاری از مهندسان مرتبط با این زمینه کاری را سر کار بیاورد.

در حال حاضر فولکس‌واگن برای استفاده از سیستم‌های کوانتومی برای تقویت باتری‌های خودرو با کمپانی گوگل و D-Wave همکاری می‌کند. این تحقیقات در مرحله ابتدایی کار است و به نظر می‌رسد باتری‌های ساخته شده توسط کامپیوترهای کوانتومی شانس کمی دارند که در وسایل نقلیه I.D. electric ظاهر شوند ولی به طور قطعی بعد از ساخت اولین نسل از هاچبک‌های I.D. بعد از سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توان این نسل جدید باتری‌های با کیفیت را در خودروهای برقی یا هیبریدی فولکس‌واگن دید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا