مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان 15800 دستگاه رنو کپچر به دلیل تولید بیش از حد گازهای گلخانه‌ای!

برخی از فعالیت‌های کمپانی رنو به تازگی در شهر پاریس توسط نیروهای دولتی این کشور مورد پیگیری و بررسی جدی قرار گرفته است. برخی از محققان دریافتند که موتورهای به کار رفته بر روی برخی از محصولات این کمپانی همانند محصولات فولکس واگن و آئودی استاندارد نبوده و بیش از حد مجاز گاز Co2 مخرب لایه ازن از خود متصاعد می‌نمایند.

این خودرو ساز فرانسوی نیز برای رفع مشکلات به وجود آمده، حدود 15 هزار دستگاه کراس اوور دیزلی خود را که طبق استاندارد یورو 6 گازهای CO2 تولید می‌کنند را برای بررسی دوباره فراخوانده است.

capture

یکی از منابع خبری فرانسه گزارش داده است که رنو خود را برای میزبانی از حدود 15800 دستگاه خودرو، نظیر رنو کپچر آماده می‌سازد. این محصول یک کراس اوور کامپکت است که از پیشرانه‌ای 4 سیلندر دیزلی 1.5 لیتری dCi بهره می‌برد که می‌تواند تا 110 اسب بخار قدرت تولید کند. جالب است که تاکنون هیچ مشکلی از این موتور پس از بهره‌گیری از آن بر روی محصولات دیگری چون رنو، نیسان و Dacia گزارش نشده و هیچ کراس اوور دیگری نیز این مشکل را ندارد.

به نظر می‌رسد این مشکل در دریچه به کار گرفته شده در اگزوز رنو کپچر به وجود آمده باشد. وظیفه این دریچه کاهش خروج گازهای مخرب است. این دریچه که به EGR معروف است، می‌بایست در دمای کمتر از 62 درجه فارنهایت و بالای 95 درجه فارنهایت فعال شود، اما در رنو کپچر این قضیه به درستی عمل نمی‌کند.

این ایراد در ماه نوامبر پس از کشف یک خطاب برنامه نویسی در کمپانی رنو کشف شد و به همین دلیل کمپانی رنو خودروهای موجود را برای رفع مشکل فراخوانده است.

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا