مکمل بنزین
رپورتاژ

به تراکتورهای دیگران اعتماد کنید

خرید زمین زراعی و عملیات کشاورزی بر روی آن، یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین حال دشوارترین شغل‌های ممکن روی این کره خاکی است. بدون در نظر گرفتن اندازه زمین، چند کار مشترک مانند درو یا صاف کردن روی همه آن‌ها در ابتدایی‌ترین گام‌ها باید انجام شود. یکی از سوالات اولیه این است:« چگونه می‌خواهید روی زمینتان قدرت‌نمایی کنید، از طریق استخدام نیرو برای شروع یا خرید یک تراکتور؟» طبیعت در زمینه بازگرداندن جنگل‌ها تمام تلاش خودش را می‌کند و این شمایید که به عنوان حاکم باید طوری رفتار کنید که زمینتان زراعی باقی بماند و سر و کله علف‌های هرز و حیوانات آسیب‌زا پیدا نشود. اگر بودجه چندان زیادی ندارید، نگران نباشید. خرید تراکتور کارکرده این شانس را به شما می‌دهد تا هم بتوانید محدوده زارعی را آماده نگه‌ دارید و هم فعالیت‌های کاشت، برداشت، شخم زدن، استخراج سنگ و … را به راحتی انجام دهید و در نهایت در جیب خود صرفه‌جویی کرده باشید.

اگر هنوز نگرانید…

تراکتورها جزو ماشین‌های سنگینی هستند که اصولا طول عمر زیادی دارند. با این حال هنگام خرید تراکتور کارکرده، اگر به سراغ تراکتورهای خیلی قدیمی بروید، حواستان باید به یک نکته باشد: آن‌ها کمتر توسط کارخانه یا تعمیرگاه‌ها حمایت می‌شوند، آن هم به دلیل سن بالای قطعاتی است که سخت‌تر در بازار یافت می‌گردند. اما از سوی دیگر، از آنجایی که تراکتورها جزو معدود وسیله‌های نقلیه‌ای هستند که گارانتی آن‌ها تنها یک یا دو سال دوام دارد، پس لازم نیست خیلی دغدغه این مسئله، یعنی گارانتی را داشته باشید. همچنین خرید تراکتور کارکرده می‌تواند در بودجه شما صرفه‌جویی چشم‌گیری داشته باشد، به عنوان مثال در سایت دیوار یک تراکتور 475 4 چرخ با 111 هزار کیلومتر کارکرد و تولید سال 1393 به قیمت 43 میلیون تومان به فروش می‌رسد. گفته می‌شود اگر به دنبال همین تراکتور در مدل صفر آن باشید، باید حداقل حدود 80 میلیون تومان هزینه کنید.

چند سوال پیش از انتخاب تراکتور دست دوم

خرید از سایت دیوار علاوه بر تنوع در مدل‌ها و قیمت‌های تراکتورهای مختلف، یک امکان دیگر نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد: تماس مستقیم با فروشنده. بنابراین بهتر است قبل از خرید نهایی چند سوال از او بپرسید:

آیا تراکتور در وضعیت عمومی قابل قبولی قرار دارد؟

این تراکتور چند ساعت و چند کیلومتر کار کرده و چند ساله است؟( البته در آگهی‌های این سایت این موارد عموما درج می‌شود)

آیا تعمیراتی بر روی قطعات یا خود تراکتور انجام شده است؟

آیا صندلی در شرایط مناسبی قرار دارد؟

آیا تعویض چرخ‌ دنده‌های تراکتور به راحتی امکان‌پذیر است؟

بازار تراکتورهای کارکرده

در سال‌های اخیر با توجه به کاهش زمین‌های کشاورزی، قاعدتا بازار خرید و فروش تراکتور به عنوان یکی از ابزارآلات اصلی این کار نیز نسبت به سالیان گذشته کمتر شده است، با این حال در سایت دیوار خرید تراکتور کارکرده آگهی‌های نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال تراکتور مجهز به بیل تولید سال 1372 با 3 هزار کارکرد در این سایت 17 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید این تراکتور روغن‌ریزی ندارد و به خریدار یک شلنگ و چکش بادی رایگان نیز تعلق می‌گیرد. دلیل فروش این تراکتور «تغییر شغل» عنوان شده است. همچنین در آگهی دیگر، یک تراکتور رومانی به همراه دو چرخ اضافه و بدون رنگ و شکستگی به قیمت توافقی به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا