Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

5 حقیقت جالب در مورد گروه خیاطی بنتلی که نمی دانستید!

شاید تابه‌حال مستندی درباره ابر خودروها و فرایند پیچیده تولید آن‌ها دیده باشید. مستندهایی که هرکدام جزئیات بی‌نظیری از این خودروهای قدرتمند و منحصربه‌فرد را به بینندگان خود نشان می‌دهند؛ اما آیا تاکنون به بخش‌هایی که بیشترین کاربرد را داشته ولی کمتر به چشم می‌آیند نیز توجه کرده‌اید؟

یکی از این بخش‌های مهم، تیم خیاطی این خودروهای مدرن و جذاب بوده و اطلاعات جالبی در مورد آن‌ها وجود دارد. گروه خیاطی که باکار و زحمت زیاد، پارچه و چرم ساده‌ای را به مصنوعات زیبا و چشم‌نواز تبدیل می‌کنند.

13 ژوئن روز جهانی ماشین خیاطی است و به همین دلیل، بنتلی جشنی را برای تیم خیاطی خود که تلاش زیادی برای ایجاد شدن یک چهره‌ای زیبا و مدرن از خودروهای لوکس این شرکت بریتانیایی می‌کند ترتیب داده بود. گروهی که می‌خواهیم 5 حقیقت جذاب در مورد کار پیچیده و حساس آن‌ها را در مورد خیاطی‌های درون کابین بنتلی کانتیننتال GT برای شما بگوییم.

چیزی حدود 2.8 کیلومتر نخ در یک کانتیننتال GT به کار می‌رود

در هر یک از خودروهای لوکس کوپه که بانام Continental GT از طرف شرکت بنتلی تولید می‌شوند، چیزی حدود 3 کیلومتر نخ برای انجام کارهای خیاطی‌شان به کار می‌رود. رشته نخ‌هایی که تبدیل به طرح‌هایی زیبا در روکش‌های صندلی و داخل کابین خودروهای لوکس بنتلی می‌شوند.

120 نفر در گروه خیاطی بنتلی مشغول به کار هستند

گروه خیاطی بنتلی که بیشترین کارشان برای روکش‌های صندلی خودروهای لوکس این شرکت است، از 120 نفر خیاط ماهر در انگلستان تشکیل‌شده است. خیاطان خبره‌ای که بعضی از آن‌ها تجربه 40 ساله در خیاطی دارند.

گروه خاصی موسوم به مولینر مسئول ایجاد طرح‌های سفارشی و خاص هستند

مولینر (Mulliner) یک بخش مجزا در گروه خیاطی بنتلی است که مسئول ایجاد طرح‌های جدید و یا در اصطلاح، شخصی‌سازی ترکیب‌های نو در خیاطی است. بخشی که در آن، متخصصان این حوزه مشغول رصد طرح‌های جدید و سفارشی هستند. این طرح‌های پیچیده می‌توانند شامل 500,000 کوک خیاطی بوده و چندین روز برای کامل شدن، زمان صرف آن‌ها شود.

لزوم استفاده از یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق برای فرایند بعد از خیاطی

زمانی که خیاطی کامل شده و زائده‌های اضافی روکش‌ها حذف می‌شوند، گروه خیاطی، می‌بایست روی این حقیقت که چنین دوخت و دوز پیچیده‌ای ممکن است باعث آب رفتن چرم شود نیز حساب باز کند. برای مثال، قلاب‌دوزی پیچیده این گروه منجر به آب رفتن و کوچک شدن پنل چرم روی دور تا 12 درصد شود.

پیچیدگی طراحی و دوخت طرح الماس در الماس

در رودوزی چرم درهای خودروی کانتیننتال GT، از طرحی استفاده‌شده است که شرکت بنتلی در اصطلاح، به آن الماس در الماس می‌گوید. طرح پیچیده‌ای که حاصل ترکیب قلاب‌دوزی و کوک در خیاطی است. ماشین‌های خیاطی برای ایجاد چنین طرحی می‌بایست، 712 کوک را برای هر یک از الماس‌های موجود در این طرح بزنند. طرحی که برای تکمیل شدن نهایی آن، گروه خیاطی می‌بایست 7 ساعت روی آن‌وقت گذاشته و از 300,000 کوک خیاطی نیز استفاده نماید.

منبع Motor 1
1 نظر
  1. ///mahdispd می گوید

    بسیار عالی،ازین مطالبی که به نحوه ساخت کابین خودروهای لوکس مربوط میشه زیاد بزارین مثلا در مورد نوع چوب،چرم،چسب وابزاری که تو این کار استفاده میشه مطالبی منتشر کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.