مکمل بنزین
خبرداخلی

دو راهی بزرگ برای حضور پژوسیتروئن در بازار ایران

خروج آمریکا از برجام باعث شده تا شرکت‌های خودروسازی یکی پس از دیگری حضور خود در ایران را تعلیق کرده و به طور کلی از بازار ایران خارج شوند. اما در این بازارِ خروج شرکت‌ها از ایران، گروه خودروسازی رنو اعلام کرد نه تنها از صنعت خودروسازی ایران خارج نمی‌شود بلکه بازار خود را عمق خواهد بخشید که این اتفاق زمزمه‌های بازگشت پژوسیتروئن را قوت بخشیده است.

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروسازان خارجی در ایران گفت: اعلام حضور رنو در ایران با توجه به تحریم‌هایی که آمریکا برای شرکت‌های حاضر در ایران در نظر گرفته، علاوه بر اثرات خوبی که در صنعت خودروسازی کشور داشته، بر روی شرکت‌های دیگر مثل پژوسیتروئن نیز تاثیر گذاشته و این شرکت نیز به دنبال ادامه حضور در صنعت خودروسازی ایران است.

وی در ادامه افزود:در حال حاضر رنو تمام مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی، کاهش تیراژ تولید و هر آن‌چیزی که خزانه‌داری برای این شرکت در نظر خواهد گرفت، پذیرفته و این تصمیم خودروساز فرانسوی راه را برای دیگر شرکت‌ها باز می‌کند. سازمان گسترش با شرکت رنو قرارداد همکاری داشته و با توجه به صحبت‌های مدیرعامل این شرکت، مشکلی در تولید محصولات جدید این کمپانی در ایران نخواهیم داشت.

نجفی منش در ادامه گفت: قابل ذکر است که پژوسیتروئن نیز علاقه قلبی برای ادامه حضور در ایران دارد ولی شرایط سیاسی به گونه‌ایست که این شرکت برای حضور در ایران از طریق دولت فرانسه در حال رایزنی با آمریکاست تا بتواند با استفاده از راهکارهایی به سرمایه گذاری خود در ایران ادامه دهد.

شرکت پژووی درباره مواضع متفاوت رنو و پژوسیتروئن در ایران گفت: گروه PSA ایران را ترک نکرده‌ و پژوسیتروئن صرفا سرمایه گذاری خود را تعلیق کرده تا بتواند در زمان باقی مانده تلاش‌هایی برای اخذ معافیت‌هایی از کشور آمریکا انجام دهد.آنها فعالیت خود را تعلیق کرده‌اند و با این کار برای مذاکراتشان زمان خریداری کردند.

وی در ادامه با اشاره به یکی بودن موضع دو خودروساز گفت: در عرف بین‌المللی باید گفت که تعلیق فعالیت‌ها با صحبت‌های مدیرعامل رنو به معنای یکسان است. مدیرعامل رنو در مصاحبه خود اعلام کرده که حتی به رغم کاهش فعالیت‌ها در ایران خواهد ماند و پژو نیز فعالیت‌هایش را تعلیق کرده تا معافیت‌هایی بگیرد که این دو موضع یکی است و نشان می‌دهد که خودروسازان فرانسوی علاقه‌ای به ترک ایران ندارند. آمریکا به شدت شرکت‌های طرف قرارداد ایران را تحت فشار قرار داده و امیدواریم مسئولین راه حلی مناسبی برای این مشکلات پیدا کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا