مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه ولوو برای استفاده 25 درصدی از موادبازیافتی درمحصولاتش تا سال 2025

نگاهی به این صندلی‌های خوش‌فرم و زیبا بیندازید، این صندلی‌ها از بطری‌های بازیافتی ساخته‌شده‌اند که تاکنون در هیچ خودرویی به کار نرفته بودند.

خودروهای شرکت سوئدی ولوو نه‌تنها از ایمن‌ترین خودروها در بازار جهانی محسوب می‌شوند بلکه می‌توان آن‌ها را جزء سبزترین خودروهای محیط زیستی نامید. با استفاده از فن‌آوری هیبرید که تقریباً در تمامی مدل‌های این شرکت یافت می‌شود، این شرکت می‌خواهد پا را فراتر گذاشته و خود را به‌ عنوان رهبر جهانی خودروهای الکتریکی آینده نیز معرفی کند. بلند پروازی که هم‌ اکنون با پلاستیک‌های بازیافتی در محصولاتش شروع‌شده است.

شرکت لوکس ساز سوئدی اعلام کرده است که قصد دارد از سال 2025، در تمامی خودروهای تولیدی‌اش از 25 درصد پلاستیک بازیافتی استفاده کند. شروع این حرکت جدید شرکت ولوو را می‌توان در خودروی خاص XC60 T8 PHEV شاسی‌بلند مشاهده کرد. خودرویی که اگرچه در قیافه ظاهری، درست شبیه تمامی XC60 های دیگر به نظر می‌رسد اما در ساخت آن از تعدادی مواد قابل بازیافت استفاده‌شده است.

 

نکته ارزشمندتر آن است که در داخل کابین این نسخه خاص شرکت ولوو، از فیبرهایی استفاده‌شده است که از بازیافت تورهای ماهیگیری و طناب‌های مخصوص آن کار درست‌شده‌اند. همچنین کف‌پوش‌های این خودرو شامل فیبری هستند که از بازیافت بطری‌های پلاستیکی و پارچه‌های بازیافتی درست‌ شده‌اند. همچنین صندلی‌های این خودرو نیز مانند دیگر موارد، از بطری‌های پلاستیکی و باکیفیت بسیار عالی ایجاد شده‌اند.

طبق گفته‌های رئیس و مدیرعامل شرکت ولوو، آقای هاکان سموئلسون، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این برند خودروساز سوئدی، مسئله محیط‌زیست بوده و به همین منظور این شرکت انرژی و سرمایه‌گذاری زیادی را به‌منظور این هدف یعنی احترام به محیط‌زیست برداشته و بر خواهد داشت.

استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در مدل‌های ولوو نیز در راستای استراتژی برقی کردن تمامی خودروهای این شرکت بعد از سال 2019 است. استراتژی که می‌خواهد فروش خودروهای برقی این شرکت تا سال 2025، حداقل به 50 درصد کل محصولاتش برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا