مکمل بنزین
رپورتاژ

با خودروی تصادفی چه باید کرد؟

باور کنید یا نکنید، می‌توانید خودروی تصادفیتان را به روش‌های مختلفی بفروشید. در واقع هنگامی که خودرو در اثر حادثه‌ای مانند تصادف آسیب می‌بیند، هزینه‌های تعمیر ممکن است به گونه‌ای باشد که صاحب آن را به فکر دو کار بیاندازد. برآمدن از پس تعمیرات یا فروش آن. البته باید بدانید تصادف، به خودی خود بر قیمت یک خودرو تاثیرات مختلفی می‌تواند بگذارد. فروش خودروی دست دوم کاری آسان است، اما خرید وسیله نقلیه‌ای که در تصادف آسیب دیده و بر آن برچسب «خودروی تصادفی» خورده باشد، برای مشتریان مانند آژیر قرمزی است که از آن دوری می‌کنند. با این وجود، همانطور که گفته شد، می‌توان از روش‌های مختلف بهترین خریدار خودروهای تصادفی را یافت، اما چگونه؟

فروش خودرو به دلال

هنگام فروش خودرو، مراجعه به واسطه‌ها مانند دلال اولین راهی است که فروشنده به آن فکر می‌کند. هر چه باشد، آن‌ها در تجارت خودرو فعال هستند و می‌توان روی کمکشان حساب باز کرد. از کجا می‌توان آن‌ها را پیدا کرد؟ راه حل ساده است: سایت دیوار. از آن‌جایی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این سایت آگهی می‌شود، به راحتی می‌توان با قید کلیدواژه «خودروی تصادفی» دلال‌هایی را یافت که خود را بهترین خریدار خودروهای تصادفی معرفی می‌کنند. به عنوان مثال در یکی از آگهی‌ها، دلالی خود را خریدار خودروهای تصادفی و اوراقی 206 و 405 توصیف می‌کند که حاضر است به قیمتی توافقی، با فروشنده معامله کند.

با این وجود، به نظر می‌رسد این واسطه‌ها به دلیل اینکه به این کار به عنوان شغل و حرفه نگاه می‌کنند، گزینه مناسبی برای فروش به عنوان سرمایه‌گذاری نیستند، یعنی شما نمی‌توانید هیچ‌گاه به دلال اعتماد کنید و بدانید که خودرویتان را با قیمتی به صرفه خواهید فروخت. یادتان باشد دلال‌ها دلسوز شما نیستند!

فروش خودرو به خریداران مشخص

همیشه امکان فروش خودرو به خریداران فردی علاقه‌مند وجود دارد. بسیاری از آن‌ها به دلیل مدل بالای خودرو حاضر به خرید هستند و بسیاری دیگر ممکن است به این معامله به چشم یک معامله اقتصادی نگاه کنند. با این حال اگر از این طریق قصد فروش دارید، باید خودرو را نزد یک مکانیک معتبر ببرید تا مطمئن شوید ماشینتان با مسئله خاصی مواجه نیست. با این کار یک تیر و دو نشان زده‌اید، هم واسطه‌ها را حذف کرده‌اید و هم خیالتان راحت است که فروش مطمئن خواهید داشت و می‌توانید روی پولی که به دست می‌‌آورید حساب باز کنید. در قدم بعدی در سایت‌ دیوار به عنوان مرجع خرید و فروش دست دوم، آگهی ایجاد کنید و در آن خرید خودرویتان را به عنوان یک سرمایه‌گذاری معتبر برای مشتری عنوان کنید. به عنوان مثال در یکی از آگهی‌های سایت دیوار، فروشنده‌ای با این عنوان خودروی تصادفی خود را به حراج گذاشته است:« فروش خودروی تصادفی اما فوق العاده سالم با شرایط ایده‌آل»

فروش به صافکاری‌ها یا خریداران خودروی اوراقی

خودروهای تصادفی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بعضی از آن‌ها به قدری دچار آسیب شده‌اند که نمی‌توان دیگر از آن استفاده مجدد کرد یا هزینه تعمیر آن به اندازه‌ای باشد که برای صاحبش به صرفه نباشد. در این موارد می‌توان به صافکارها با خریداران خودروهای اوراقی مراجعه کرد. در سایت دیوار می‌توان بهترین خریدار خودروهای تصادفی اوراقی و غیره را پیدا کرد. آن‌ها گاهی اوقات از طریق صافکاری خودرو را احیا یا در موارد دیگری با اوراق کردن آن، از قطعات سالم یا قابل تعمیر خودرو جهت فروش مجدد استفاده می‌کنند.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا