مکمل بنزین
رپورتاژ

قیمت تیبا در سایت دیوار

عمده معاملات خرید و فروش خودروهای کارکرده در بازار ایران با پولی کمتر از 25 میلیون تومان انجام می‌شود. تیبا، یکی از این وسایل نقلیه است که در سایت‌های خرید و فروش آنلاین آگهی فروش نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده و از آنجایی که سایت دیوار مرجع خرید و فروش دست دوم در ایران است، آگهی‌های خرید تیبا اعم خرید تیبا صندوق دار کارکرده یا هاچ‌بک آن نسبت به دیگر سایت‌ها از جامعیت بیشتری برخوردار است. همچنین می‌توان از طریق این سایت، مواردی زیر قیمت بازار نیز پیدا کرد.

تیبا دست دوم چند؟

اگر بودجه‌ای کمتر از 20 میلیون تومان دارید، نگران نباشید.

ارزان‌ترین آگهی تیبا در سایت دیوار، به خرید تیبا صندوق دار کارکرده‌ای اختصاص دارد که 17 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو مدل سال 1391 و به رنگ نوک مدادی است و 100 هزار کیلومتر کارکرد دارد. بیمه بدنه و شخص ثالث این خودرو تا پایان امسال تمدید شده و لاستیک‌های آن نو است. فروشنده در آگهی قید کرده به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش خودروی خود شده است و به همین خاطر تنها پول نقد قبول می‌کند. بعد از این تیا، در یک آگهی دیگر خرید تیبا صندوق دار کارکرده مدل سال 1393 با 150 هزار کیلومتر کارکرد، 19 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو تا پایان سال 1398 دارای بیمه است و تا 4 سال نیز تخفیف بیمه دارد.

چنانچه 20 تا 25 میلیون تومان بودجه دارید، دستتان برای خرید بازتر است و می‌توانید مدل‌های جدیدتر یا خودروهای کمتر کارکرده خریداری کنید. مثلا در سایت دیوار یک تیبا صندوق دار مدل سال 1392 به قیمت 20 میلیون و 900 هزار تومان آگهی شده است. این خودرو سفید رنگ و 57 هزار کیلومتر کار کرده است. در آگهی دیگری تیبا نوک مدادی مدل همین سال با 65 هزار کیلومتر کارکرد، به قیمت 22 میلیون تومان به فروش می‌رسد که به نظر می‌آید این دو خودرو به دلیل تفاوت رنگ، اختلاف قیمت دارند.

اگر به دنبال خرید تیبا صندوق دار کارکرده در مدل‌های سال 1394 به بعد هستید، باید پولی حدود 24 میلیون تومان یا بیشتر خرج کنید. این نکته را می‌توان از میان آگهی‌های موجود در سایت دیوار فهمید. به عنوان مثال یک تیبای صندوق دار مدل اوایل سال 1395 با 23 هزار و 500 کیلومتر کارکرد در این سایت 24 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده ادعا می‌کند بسیار کمتر از قیمت بازار این خودرو را به حراج گذاشته است. همچنین یک تیبا صندوق دار سفید رنگ مدل همین سال (البته اواسط سال 1395) با 95 هزار کیلومتر کارکرد و دارای بیمه بدنه، شخص ثالث، تخفیف بیمه و دزدگیر تصویری، در سایت دیوار 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد. علت فروش این خودرو، تعویض ماشین قید شده است.

حالا به تیباهای صندوق دار مدل سال 1396 می‌رسیم، تیباهایی که عمدتا در حد نو هستند و کارکردی بسیار کمتر دارند. در سایت دیوار خرید تیبا صندوق دار کارکرده مدل سال 96 قیمت‌هایی حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان تا 28 میلیون میلیون تومان دارد. به عنوان مثال در این سایت، یک تیبا صندوق دار مدل سال 1396 با 15 هزار کیلومتر کارکرد 25 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید این خودرو را تنها 3 ماه است تحویل گرفته و روکش‌های صندلی هنوز روی آن موجود است.

همچنین یک تیبا صندوق دار مدل همین سال تنها با 6 هزار کیلومتر 27 میلیون تومان به حراج گذاشته شده است. این خودرو دوگانه سوز است و به همین علت قیمت آن کمی بیشتر از سایر مدل‌هاست.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا