مکمل بنزین
گوناگونخبر

رندرهای جدید از شاسی‌بلند جدید مازراتی

در خرداد ماه گذشته در همایش اتومبیل‌های فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه، مدیرعامل FCA اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲ میلادی مازراتی نسل بعدی کواتروپورته و گیبلی را در دست طراحی و ساخت دارد و در همین مدت نیز شاسی‌بلند کوچک جدیدی ار نیز خواهد ساخت. از این رو وب‌‌سایت Automedia در فوتوشاپ تصاویر جدیدی از شاسی‌بلند سایز کوچک مازراتی را منتشر کرده است.

به علاوه این کمپانی اطلاعاتی کلی درباره شاسی‌بلند جدید خود منتشر کرده است؛ برای مثال نسبت وزن این شاسی‌بلند نسبت به خروجی ۵۰ به ۵۰ خواهد بود و در کلاس‌ خود سبک‌ترین پلتفرم را خواهد داشت. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که رانندگی و هندلینگ این خودروی شاسی‌بلند بهترین باشد. از سوی دیگر احتمال ساخت نسخه پلاگین هیبریدی نیز از این مدل وجود خواهد داشت.

با توجه به تصاویر منتشر شده می‌توان ابعاد این خودرو را با توجه به توزیع وزن شبیه به مدل لوانته دانست. طراحی سپر و جلوبندی خودرو همانند لوانته و دیگر محصولات مازراتی خواهد بود که این نشان می‌دهد مازراتی کماکان زبان طراحی خود را حفظ خواهد کرد. با توجه به داشتن سایز کوچکتر این شاسی‌بلند می‌بایست ارتفاع کمتری از سطح زمین داشته باشد و از این رو ظاهری اسپرت‌تر و خشن‌تری نیز به خود خواهد گرفت.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شاسی‌بلند سایز کوچک مازراتی پیشرانه‌ای با قدرت خروجی کمتر از لوانته داشته باشد. در حال حاضر یکی از نسخه‌های خوب لوانته مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری با قدرت خروجی ۵۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۳۰ نیوتن‌ متر است ولی این محصول جدید باید پیشرانه‌ای ضعیف‌تر از لوانته داشته باشد.

احتمال دارد پیشرانه شاسی‌بلند جدید برگرفته از مازراتی گیبلی باشد که مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری فراری است و می‌تواند حداکثر ۴۳۰ اسب بخار و حداکثر ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. هنوز اطلاعات بیشتری از این شاسی‌بلند به بیرون درز پیدا نکرده ولی برای خبرهای بیشتر از این مدل و دیگر محصولات مازراتی همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا