Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

رنو و پژوسیتروئن تا چند روز دیگر تصمیم می‌گیرند

خروج آمریکا از برجام منجر به خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از اقتصاد ایران شده که این موضوع ضررهای بسیار زیادی را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است. در این بین صنعت خودروسازی کشورمان که در پسابرجام با حضور خودروسازانی مانند رنو و پژوسیتروئن توانسته بود روزهای خوبی را برای خود ترسیم کند، حالا در یک بحران بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی رنو و پژو سیتروئن که حالا به معضل بزرگ خودروسازی کشور تبدیل شده‌اند، در آستانه یک تصمیم گیری بزرگ قرار گرفته‌اند تا وفاداری خود را برای همراهی ایران در روزهای سخت نشان دهند. البته وضعیت رنو در مقابل پژوسیتروئن بهتر بوده و صراحتا اعلام کرده است که حتی به بهای کاهش فعالیت‌ها نیز حاضر به ترک ایران نخواهد شد ولی رقیب دیگرش، بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام، فعالیتش‌هایش را تعلیق کرد.

پژوسیتروئنمعاون وزیر صنعت در گفتگویی پیرامون حضور این دو شرکت فرانسوی در ایران گفت: رنو و پژوسیتروئن علاقه‌مند به حضور در ایران هستند. هفته گذشته جلساتی با این دو شرکت داشتیم که توانستیم صحبت‌های خوبی با آنها انجام بدهیم و طرف فرانسوی به این موضوع تاکید داشت که دوست دارد با تنظیم راهکار مناسب، سرمایه گذاری مادی و غیر مادی خود را ادامه دهد.

شرکت پژووی در ادامه افزود: بدیهی است که پژوسیتروئن برای ادامه حضور در ایران تصمیم گیری‌هایی خواهد کرد و از قاعده هزینه-فایده برای محاسبه میزان ضرر حضور در ایران و خروج از ایران استفاده خواهد نمود. او در حال حاضر بخش عظیمی از سرمایه گذاری خود را وارد ایران کرده و به سوله و تجهیزات تبدیل نموده است و در صورت خروج یک‌طرفه می‌بایست پنالتی‌های تعیین شده در قرارداد را به ایران بدهد.

تاریخچه رنو فرانسهمحسن صالحی‌نیا در ادامه گفت: به هر حال پژوسیتروئن در ایران سرمایه گذاری‌هایی انجام داده است و به دنبال کسب منفعت از این سرمایه گذاری‌هاست. ایران‌خودرو که چند سال قبل هم از خروج پژو ضرر کرده بود، ضرر و زیانش را دریافت کرده و حالا نیز در صورت خروج پژو این ضرر و زیان را دریافت خواهد نمود ولی قطعا پژو برای رفتن و نماندن نیامده و علاقه‌مند به حضور و کسب سود از بازار ایران است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دو خودروساز فرانسوی گفت: این دو شرکت از ما مهلت خواسته‌اند تا بتوانند برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم را انجام دهند. پژوسیتروئن از وزارت صنعت مهلت خواسته تا بررسی‌هایش را انجام دهد و به زودی تصمیم گیری این دو شرکت به ما اعلام خواهد شد. رنو در چند روز آینده پکیج همکاری خود را به وزارت اعلام خواهد کرد و به نظر می‌رسد طبق پکیج اعلامی رنو می‌توان با پژو هم همکاری کرد ولی در هر صورت می‌بایست صبر کنیم تا تصمیم نهایی این دو خودروساز فرانسوی اعلام شود. به هر حال هر تصمیمی از این دو به محدودیت‌های بیشتر نسبت به سال‌های 90 و 91 منجر نخواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.