مکمل بنزین
گوناگونخبر

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری جگوار بر روی خودروهای برقی!

این روزها بازار خرید و فروش خودرو در جهان رو به کاهش است ولی محصولات برقی در بازار خودروهای سبز رونق خوبی دارد و روز به روز فروش خودروهای برقی افزایش می‌یابد. کارخانه انگلیسی جگوار لندروور که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهانی است به دنبال توقف تولید خودروهای دیزلی است و می‌خواهد تا سه سال دیگر محصولات خود را از نوع برقی وارد بازار کند.

البته برای داشتن آینده درخشان در تولید خودروهای برقی، سرمایه‌گذاری کلان است و از این رو این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۳.۵ میلیارد پوندی معادل ۱۸ میلیارد دلار می‌خواهد تولیدات وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را متوقف کند و وارد محصولات تمام الکتریکی شود. یکی از مسئولان جگوار در مصاحبه مطبوعاتی اظهار کرده که این سرمایه به سه بخش ۴.۵ میلیارد پوندی تقسیم شده که در سه سال متوالی از آن در اهداف مشخص شده به کار گرفته خواهد شد. البته بعد از سه سال و هزینه این سرمایه، هر ساله حدود ۱۳ درصد از درآمد فروش محصولات جگوار برای طراحی و تولید خودروهای برقی در نظر گرفته خواهد شد.

با این وجود کارخانه جگوار در حال حاضر مدل‌های زیادی از وسایل نقلیه برقی را در بازار ندارد و تنها وسیله نقلیه تمام برقی آن که در تعداد بالا تولید شده با نام I-Pace به زودی وارد بازار می‌شود که تحسین بسیاری از کارشناسان را به همراه داشته است. در حال حاضر فقط ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو توسط شرکت Waymo سفارش داده شده و برای این شرکت تولید شده‌اند. به علاوه جگوار توانسته مدل تمام برقی برای مسابقات فرمول E را بسازد که با اسم I-Pace eTrophy وارد بازار خودروهای مسابقه‌ای شده است. یکی دیگر از محصولات برقی این شرکت که سر و صدای زیادی به پا کرد مدل E-Type Zero Classic بود که در جشن عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل استفاده شد.

تا به امروز خبری درباره مدل برقی دیگری از این کارخانه به بیرون درز پیدا نکرده ولی به احتمال زیاد لندروور برقی جدید که بر روی پلتفرم I-Pace طراحی شده به بازار خواهد آمد و یک مدل سوپر اسپرت تمام برقی از این خودروسازی انگلیسی تولید می‌شود. امروزه بازار خودروهای گازوئیلی و بنزینی رکود فروش داشته ولی به عقیده بسیاری از کارشناسان پتانسیل فروش خودروهای برقی در بازار بالاست و روز به روز افزایش پیدا می‌کند. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا جگوار می‌تواند به این هدف مشخص برسد یا خیر. نظر شما درباره محصولات خودروسازی جگوار چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا