مکمل بنزین
گوناگونخبر

محافظت سواحل ایتالیا توسط پلیس با جیپ رانگلر

به تازگی گروه خودروسازی فیات کرایسلر (FCA) خودروی قدیمی پلیس فیات Tipo را با ۵۰۰ دستگاه جیپ رانگلر تعویض می‌کنند. سرجیو مارکیونه یکی از هیئت مدیره اجرایی این گروه خودروسازی اعلام کرد که به طور رسمی جیپ رانگلر توسط پلیس ساحلی ایتالیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هفته پیش این شاسی‌بلند در ناوگان پلیس ایتالیا با حضور رئیس پلیس ایتالیا و سرجیو مارکیونه و پلیس محلی منطقه ساحلی رومانیا به نام آلفرودو آلتاویلا رونمایی شد. نسل جدید این شاسی‌بلند قبلا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت به نمایش درآمده بود ولی جیپ رانگلر مخصوص پلیس ایتالیا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. این خودرو در منطقه ساحلی شرق ایتالیا حدود ۴۰ کیلومتر مابین دو ساحل کاتولیکا و بلاریا به خدمت درخواهد آمد که زمین آسفالت نیست.

پلیس ایتالیا برای جیپ رانگلر اسم مخصوص غزال (Gazelle) را انتخاب کرده که تنها برای مناطق ساحلی کاربرد خواهد داشت. از تغییرات به وجود آمده در این شاسی‌بلند اضافه شدن ارتفاع شاسی حدود ۵ سانتی‌متر، کمک‌ فنرهای جذب کننده شوک، رینگ‌های آلومینیومی مشکی ۱۷*۸.۵ اینچی با تایرهای بزرگ ۳۲ اینچی، سپرهای بزرگ محافظ در برابر گل و لای و رکاب‌های درب جدید دیده شده است. به علاوه چراغ‌های مخصوص پلیس، آژیرها و رادیو سیار نیز برای این خودروی پلیس تعبیه شده است. جیپ رانگلر پلیس ایتالیا مجهز به پیشراه چهار سیلندر دیزلی ۲.۸ لیتری متصل به جعبه دنده اتوماتیک می‌تواند ۱۵۸ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتن متر تولید کند.

سال‌ها پیش جیپ با مدل Renegade در ناوگان پلیس ایتالیا حضور داشت ولی بعد از آن خودروی فیات Tipo به خدمت پلیس این کشور درآمد. در حال حاضر برای جابه‌جا کردن افراد رسمی و مراسم‌های مخصوص کشور و اورژانس و انتقال خون از خودروی آلفا رومئو جولیا کوادریفولیو استفاده می‌شود. به علاوه پلیس ایتالیا از خودروهایی مانند فیات پاندا چهار درب، فیات Doblo و Ducato استفاده می‌کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا