مکمل بنزین
خبرداخلی

پژوسیتروئن گریزان از بدعهدی دوباره؛ روش حضور این شرکت در ایران لو رفت!

شرکت خودروسازی پژوسیتروئن فرانسه که یکی از شرکت‌های بزرگ پسابرجامی صنعت خودروسازی کشور محسوب میشد، چندی پیش همزمان با اعلام خروج آمریکا از برجام طی یک اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های این شرکت در صنعت خودروسازی ایران به حالت تعلیق در می‌آید تا این شرکت راهکارهای مناسب برای حضورش در بازار ایران را بیابد که شنیده‌ها حاکی از روشی است که مخاطرات زیادی برای آنها خواهد داشت.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی پژوسیتروئن که که یکی از پرحاشیه‌ترین شرکت‌های خودروساز حاضر در ایران به شمار می‌رود در حال سرمایه گذاری خود را در کشورمان به حالت تعلیق درآورده که همتای فرانسویش یعنی رنو علنا اعلام کرده که حتی با وجود تحریم‌ها نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پژوسیتروئن پژو سیتروئنرادیو فرانسه اعلام کرد که این شرکت فرانسوی علاقه و تمایلی به خروج از ایران ندارد و صرفا به دلیل تهدیدهایی که از سوی دولت آمریکا می‌شود، به دنبال حضور چراغ خاموش در ایران بوده تا هم از آتش خشم ترامپ مصون بماند و هم اینکه از سود شراکت با ایران بی نصیب نماند تا در زمان مناسب که احتمالا ترامپ در مسند قدرت نیست و یا نظر ترامپ نسبت به تجارت با ایران تغییر می‌کند، حضورش در ایران را علنی و عملی نماید.

خبرگزاری فرانسه نیز در همین راستا اعلام کرد که رنو و پژوسیتروئن به شدت دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند شراکت خود را با خودروسازان ایرانی ادامه دهند و فعالیتشان در ایران را قطع نکنند. این خبرگزاری با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل رنو اعلام کرد که بازار ایران برای رنو و پژوسیتروئن یک بازار بسیار حیاتی به شمار می‌رود و به تنهایی بخش قابل توجهی از سود این شرکت‌ها را در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه این دو شرکت روی هم رفته توانستند در سال میلادی گذشته چیزی در حدود 600 هزار دستگاه خودرو در بازار ایران به فروش برسانند که قطعا با توجه به تولید و فروش کل این دو شرکت خودروساز فرانسوی، این عدد یک رقم بسیار بالا به شمار می‌رود.

این خبرگزاری افزود: پژو با توجه به سابقه خروج از بازار ایران در سال‌های قبل و به همان علت تحریم، نمی‌خواهد دوباره این بدعهدی را برای ایرانی‌ها زنده کند و با توجه به فروش بالاترش نسبت به رنو، بدیهی است که با خروج از بازار ایران از سود سرشارش کاسته خواهد شد.

همچنین خبرگزاری فرانسه به موضوع حمایت‌های دولتی از خودروسازان فرانسوی پیرامون ادامه فعالیتشان در ایران اشاره کرد که بعید است پاسخگوی مقابله با مخاطرات این حضور باشد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا