مکمل بنزین
گوناگونخبر

تجهیز لکسوس IS مدل ۲۰۲۰ به پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری!

برای اولین بار سدان اسپرت لکسوس IS F در سال ۲۰۰۶ میلادی با پیشرانه ۴۱۶ اسب بخاری (۳۱۰ کیلووات) رونمایی شد که تنها در ۴.۷ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت داشت. در طی این ۱۲ سال هنوز لکسوس نتوانسته مدل قدرتمندی از سری F بسازد ولی خبرهای جدید حاکی از به کار گیری پیشرانه قدرتمند ۴۰۰ اسب بخاری برای سدان لکسوس IS است که تا چند سال دیگر وارد بازار می‌شود.

بنا به گزارش وب‌سایت خبری Driving Enthusiast لکسوس IS مدل ۲۰۲۰ مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر بی‌توربوشارژ ۳.۵ لیتری با قدرت خروجی ۴۱۶ اسب بخار خواهد بود که هم‌اکنون بر روی نسل جدید لکسوس LS نصب شده است و متصل به جعبه دنده ۱۰ یا ۸ سرعته اتوماتیک خواهد شد. به علاوه نسل جدید این سری از خودروها ممکن است چرخ‌های بزرگتر، ترمزهای محکم‌تر و سیستم تعلیق سفت‌تر داشته باشد.

نسل جدید سدان لکسوس IS به احتمال زیاد رقیب خودروهای مرسدس C63 یا بی‌ام‌و M3 نخواهد بود و به جای آنها به رقابت خودروهای اسپرت مانند اینفینیتی Q50 Red Sport یا جگوار XE S خواهد رفت که هر دوی این خودروهای مذکور دارای پیشرانه بی‌توربوشارژ ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری با قدرت خروجی به ترتیب معادل ۴۰۰ و ۳۷۵ اسب بخار هستند.

البته احتمال دارد که اصلا نسخه لکسوس IS با قدرت ۴۰۰ اسب بخاری اصلا تولید نشود چرا که در بسیاری از گزارش‌های منتشر شده از سوی لکسوس آمده که این برند به دنبال جایگزینی برای آینده دو سری IS و GS است و به احتمال زیاد جای خود را به سری جدید سدان ES یا کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای گران قیمت سایز کوچک UX خواهند داد.

اگر لکسوس با ساخت نسل بعدی IS موافقت کند، باید این خودروی سدان با قدرت ۴۰۰ اسب بخاری را سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار جهانی ببینیم چرا که بسیاری از کارشناسان خودرو حدس می‌زنند از سال ۲۰۱۵ لکسوس شروع به ساخت نسل جدید IS کرده است. نظر شما درباره خودروهای سدان لکسوس چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا