Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خشم کارگران فیات از انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس

با توجه به اینکه پرتغال نتوانست در جام جهانی ۲۰۱۸ از سد اروگوئه بگذرد، رئال مادرید تصمیم گرفته با قرارداد انتقالی ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۱۷ میلیون دلار) به باشگاه یوونتوس ایتالیا موافقت کند. این توافق باعث خشم و ناراحتی کارکنان و کارگران کارخانه خودروسازی فیات شده است.

در حال حاضر ۲۹.۱۸ درصد از سهام تجاری خانواده آینلی در اختیار خودروسازی فیات است که حدود ۶۳.۷۷ درصد سهم باشگاه ایتالیایی یوونتوس است. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که فیات قبول کرده به CR7 سالانه ۳۰ میلیون یورو پرداخت کند که همین موضوع باعث می‌شود که روی دستمزد کارگران تاثیر بگذارد. به علاوه حدود ۲ سال پیش ایگواین با قرارداد ۱۰۵ میلیون دلار به باشگاه یوونتوس پیوست.

حالا یکی از کارگران فیات در مصاحبه‌ای اعلام کرده که از ۱۰ سال پیش تا کنون دستمزد کارکنان این کارخانه تغییری پیدا نکرده است در صورتیکه اگر رقم قرارداد کریستیانو را بین کارگران تخصیص بدهند می‌توانند ماهانه ۲۰۰ یورو به دستمزد هر کارگری اضافه کنند. در دهه گذشته میلادی تورم در ایتالیا به ۱۰.۷ درصد رسیده ولی هنوز مبالغ دستمزدها تغییری پیدا نکرده که این باعث شده زندگی کارگران روز به روز خیلی سخت شود. در حالیکه FCA سالانه ۱۲۶ میلیون یورو برای اسپانسری خرج می‌کند که ۲۶.۵ میلیون یورو آن متعلق به یوونتوس است.

اگر یوونتوس و فیات بتوانند به توافق برسند این ۱۰۰ میلیون یورو انتقالی و ۱۲۰ میلیون یورو دستمزد ۴ ساله کریستیانو رونالدو که روی هم رفته ۲۲۰ میلیون یورو می‌شود می‌تواند سرمایه بزرگ برای کارکنان این شرکت باشد. البته باشگاه یوونتوس از سال ۱۹۹۵-۹۶ میلادی نتوانسته قهرمان جام باشگاه‌های اروپایی شود و امیدوار است با این انتقالی بتواند جایگاه خوبی را در سال آینده بدست آورد.

اما اگر این قرارداد انتقالی انجام پذیرد، مورد حمایت کارگران کارخانه فیات نخواهد بود، چرا که ادعا شده برای این ستاره پرتغالی ویلای فوق‌ لوکس ۱۰۰۰ مترمربعی اجاره شده است. شما با این نقل و نظر موافق هستید؟ نظر شما چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.