مکمل بنزین
گوناگونخبر

مجهز شدن نسل بعدی پژو 208 GTi به پیشرانه برقی

بنا به گزارش‌های منتشر شده پژو در حال توسعه و ساخت سوپرمینی جدید پژو 208 GTi است که احتمال دارد نسخه تمام برقی از این مدل را به زودی روانه بازار جهانی کند.

در گزارش وب‌سایت خبری Autoexpress آمده پژو 208 جدید طراحی پلتفرم فعلی PF1 خود را به پلتفرم جدید به نام CMP یا شناخته شده با اسم EMP1 تغییر خواهد داد. این پلتفرم جدید در حال حاضر روی مدل‌های سیتروئن C3، C4 کاکتوس و DS3 کار گذاشته شده است؛ از این رو باید پژو 208 GTi جدید شباهت زیادی به مدل‌های مذکور داشته باشد.

به علاوه این خودروی جدید در دو نسخه با پلتفرم‌های CMP برای پیشرانه با سوخت فسیلی و پلتفرم e-CMP با پیشرانه الکتریکی روانه بازار می‌شود که نسخه تمام الکتریکی آن سابکامپکت هاچبک خواهد بود. ژان پییر ایمپاراتو، مدیرعامل این خودروساز فرانسوی پژو اعلام کرد بهار سال آینده در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ مدل جدید پژو 208 GTi را رونمایی خواهد کرد. در ادامه وی بیان کرد که نمی‌خواهد مشتاقان به برند پژو را زیاد منتظر نگه دارد و به طور قطع هر مدل جدیدی که از طرف این کارخانه رونمایی می‌شود نسخه برقی آن هم در کنارش به بازار خواهد آمد که می‌توان گفت سلایق بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

البته مسئولان پژو قول داده‌اند که نسخه برقی یا نسخه با سوخت فسیلی تفاوت قیمت چندانی نخواهد داشت و همین امر باعث می‌شود که خود متقاضیان انتخاب کنند که کدام گزینه را خواهان خریداری هستند. در نتیجه باید انتظار داشت که قدرت پیشرانه‌ها با هم یکسان باشند و دیگر تجهیزات داخل و خارج این دو نسخه نیز یکسان ساخته شوند. از سوی دیگر باید گفت که این خودرو مانند رنو Zoe تنها نسخه برقی نخواهد داشت.

شایعه شده که به زودی کانسپت هیبریدی پژو 3008 نیز وارد خط تولید می‌شود و در ده سال آینده هر نمونه مدل تولیدی خودروی پژو نسخه برقی نیز خواهد داشت که یکی از دلایل این استراتژی می‌تواند گذر کردن از خط قرمزهای مشخص شده سازمان حفاظت محیط زیست اروپا باشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا